به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت، امیر سرتیپ حاتمی در بدو ورود به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی این سازمان بازدید و در جریان آخرین دستاوردها و توانمندی‌ها حوزه رزم زمینی صنعت دفاعی قرار گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با حضور در خط تولید هویتزر ۱۰۵ میلیمتری کششی و خمپاره انداز ۸۱ میلیمتری خشابدار محمول بر خودروی تاکتیکی میثاق، از روندساخت و تولید این محصولات بازدید کرد و در ادامه مدیران سازمان صنایع دفاع گزارشی از فرآیند آماده سازی، تست و تحویل دهی این محصولات به نیروهای مسلح ارائه دادند.
امیر سرتیپ حاتمی در جمع مدیران ارشد سازمان صنایع دفاع با اشاره به مأموریت خطیر و حساس صنعت دفاعی، پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مسلح در صحنه رزم و مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن گفت: متخصصین صنایع دفاعی وظیفه دارند همواره خود را در کنار رزمندگان خط مقدم در سنگر عملیاتی احساس کنند تا بتوانند از نزدیک با انتظارات، دغدغه‌ها، نیازها و ایده‌های آنان آشنا شوند.

وزیر دفاع تصریح کرد: تسلیحات و محصولات تولیدی باید با بهره گیری از دانش روز و فناوری‌های پیشرفته تضمین کننده پیروزی‌های قاطع رزمندگان در صحنه نبرد با دشمن باشد.
وزیردفاع یادآور شد: امروز نظام استکباری به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا و متحدانش با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود با جنگ اقتصادی همه جانبه، دشمنی گسترده‌ای را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است اما ملت بزرگ ایران اسلامی ثابت کرده است با راهبرد مقاومت فعال، بصیرت و دشمن شناسی مثال زدنی خویش هرگز در مقابل زیاده خواهی جبهه باطل سر تعظیم فرود نیاورده و خواهد توانست یکبار دیگر هیمنه نظام استکباری و سلطه را در جنگ اراده‌ها با شکست مواجه کند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به نقش تعیین کننده فناوری‌های دفاعی جدید و پیشرفته در ارتقا بازدارندگی دفاعی و توان مقابله با دشمن افزود: توجه و سرمایه گذاری ویژه در تحقیقات دفاعی و پروژه‌های پژوهشی، شناخت دقیق نیازهای صحنه نبرد، آگاهی یابی از تجهیزات نظامی دشمن، به روز رسانی تسلیحات نظامی و تعامل مستمر و تنگاتنگ با رزمندگان میدان نبرد و شناخت عرصه رزم از جمله مؤلفه‌های تأثیر گذار در پیشرفت حوزه دفاعی کشور به شمار می‌روند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.