‌محمد جواد ظریف روز چهارشنبه پیش از حضور در شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: من فکر می کنم که آمریکا درگیر یک جنگ اقتصادی علیه ایران شده است. جنگ اقتصادی که ترامپ با افتخار از آن یاد می کند؛ شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: این جنگ، نظامیان یا مقامات را هدف قرار نداده بلکه شهروندان معمولی را هدف قرار داده است. این یک اقدام تروریستی است چرا که تروریسم مردم را هدف قرار می دهد تا طرح سیاسی خود را به پیش ببرد. این اقدام باید متوقف شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ترجمه تروریسم از نظر حقوقی این است که با اقدامات قلدرمآبانه تلاش کنید که سیاست های یک کشور را عوض کنید یا مردم را وادار کنید که سیاست هایشان را عوض کنند.
ظریف خاطرنشان کرد: این دقیقاً کاری است که آمریکا انجام می دهد و (مایک) پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) رسماً گفته است؛ این یک سیاست تروریستی است و ما با تروریست ها مذاکره نمی کنیم.
**شرایط غیر انسانی
وی در واکنش به محدودیت های در نظر گرفته شده برای کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هم گفت: این مساله کارکنان نمایندگی و خانواده های آنان را در معرض محدودیت قرار داده است که یک شرایط غیر انسانی است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که خود هم در معرض این محدودیت قرار گرفته است، افزود: این شرایط برای من تاثیری نداشته است چرا که پیش از این هم در این سه محدوده تردد داشته ام.
ظریف درباره اقدامات اروپایی ها برای حفظ برجام هم اظهار کرد: من فکر می کنم اروپایی ها می خواهند که برجام را حفظ کنند اما متاسفانه آماده پرداخت برای هیچ چیزی نیستند. آنها آماده سرمایه گذاری برای امنیت خودشان نیستند.
وی درباره تنش در خلیج فارس هم گفت: ما یکهزار و ۵۰۰ مایل خط ساحلی با خلیج فارس داریم، ما آنجا هستیم و نمی دانم ارتباط دیگران برای حضور در آن آبها چیست؟
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما امنیت و ثبات این منطقه را فراهم کرده ایم و از نظر ما ثبات و امنیت این منطقه بایستی توسط کشورهای منطقه از جمله ایران تامین شود.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.