عبدالغفور ملک زای استاندار بادغیس اعلام کرد این درگیری شامگاه دوشنبه روی داد.گروهی از نیروهای ویژه با بالگرد به بخش آبکمری این منطقه بی ثبات فرستاده شده بودند.

وی تصریح کرد: این نیروها بدون هماهنگی با دیگر نیروهای امنیتی وارد یکی از مخفیگاه های طالبان شدند. این افراد در محاصره نیروهای طالبان قرار گرفتند و ساعت ها مقاومت کردند. متاسفانه 21 نفر از آنها کشته و تعدادی نیز اسیر شدند.
وزارت دفاع افغانستان تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده است.

عبدالعزیز بیک رئیس شورای استان بادغیس از کشته شدن ۲۹ نفر خبرداد و اعلام کرد برخی نظامیان پس از اسارت کشته شدند.
وی افزود: در این عملیات حدود 40 نیروی ویژه با چهار بالگرد از غور به بادغیس منتقل شدند. آنها به محض فرود در کمین نیروهای طالبان گرفتار شدند. بعدا 11 نفر از آنها نجات داده شدند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و از کشته شدن 30 نظامی خبر داد.

نیروهای ویژه افغانستان که توسط آمریکا آموزش داده شده اند تنها بخش کوچکی از 300 هزار نیروی امنیتی افغانستان هستند. با این حال این نیروها بخش گسترده ای از حملات را در سراسر افغانستان انجام و تلفات زیادی می دهند.

بر اثر تیراندازی عامل نفوذی طالبان، چند نظامی افغان و آمریکایی در استان غزنی افغانستان کشته و زخمی شدند.
 
خالقداد اکبری عضو شورای استانی غزنی گفت : تعدادی از نظامیان افغان و خارجی بر اثر حمله یک عامل نفوذی طالبان عصر امروز در شهرستان قره باغ غزنی کشته و زخمی شده اند که تا کنون آمار دقیق در دست نیست.
 
نصیر احمدفقیری رئیس شورای استانی غزنی نیز گفت : در این حمله " عبدالمتین " یکی از فرماندهان ارتش جان خود را از دست داد.
 
اما " ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان گروه طالبان با انتشار پیامی اعلام کرد: بر اثر حمله عامل نفوذی طالبان، چهار نظامی آمریکایی و دو سرباز کماندوی افغان در غزنی کشته و سه نظامی آمریکایی زخمی شدند.
 
گفته می شود عامل نفوذی طالبان طی درگیری کشته شده است.هنوز مقامات امنیتی افغان و ارتش آمریکا در این خصوص به طور رسمی واکنش نشان نداده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.