به گزارش دیلی میل، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، طی مراسم استقبال از نخست وزیر مولداوی در برلین، پایتخت آلمان، برای دومین بار در این هفته، هنگام دیدارهای رسمی و پخش سرودهای ملی، بر روی صندلی نشست.

این صدر اعظم که امروز شصت‌وپنجمین سالگرد تولدش است، طی مراسم پخش سرودهای ملی دو کشور آلمان و مولداوی در خارج از کاخ صدراعظم، روی یک صندلی سفید نشست.

طی ماه پیش و ماه جاری، رسانه‌ها لحظاتی از تصاویر لرزیدن غیر طبیعی مرکل در سه رویداد رسمی را منتشر کردند؛ این تصاویر باعث بروز نگرانی بابت سلامتی این صدر اعظم شده است که در اروپا، بیشترین سابقه خدمت به عنوان رهبری برگزیده را دارد. وی همیشه به طور آشکار برنامه کاری فشرده‌ای داشته است.

نتایج یک نظرسنجی جدید که دیروز (سه‌شنبه) توسط وبسایت آلمانی "بیلد" منتشر شد، حاکی از آن است که یک سوم مردم این کشور، برای وی ابراز دلسوزی نمی‌کنند.

پیش‌تر، نتایج یک تحقیق دیگر که توسط یک روزنامه آلمانی ارائه شد، نشان داد که یک سوم مردم این کشور، از مرکل می‌خواهند که گزارشی دقیق از وضعیت سلامتش ارائه دهد.

مرکل در مورد اولین لرزش بدن خود که هجدهم ماه ژوئن، طی دیدار با ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صورت گرفت، اعلام کرده بود که دلیل آن کم شدن آب بدنش در هوای گرم برلین بوده است.

 

او دومین لرزش را در روز بیست و هفتم ژوئن و در کنار فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان تجربه کرد و بار سوم نیز در دهم ماه ژوئیه و زمانی که در کنار نتی رینه، نخست‌وزیر فنلاند ایستاده بود، رخ داد.

روز بعد آن، عکس‌هایی از مرکل که برای اولین بار در استقبال از مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک در کنار وی روی صندلی نشسته بود، منتشر شد.

وی تلاش کرده است تا همه این لرزش‌ها را نوعی واکنش روانشناختی و در پی اولین مورد وقوع آن عنوان کند؛ او اظهار کرده است که در حال "بررسی" این مشکل است و نیز افزوده است: "همانطور که یک روز اتفاق افتاد، بنابراین ناپدید خواهد شد".

با همه این موارد، مرکل مصر است که حالش "بسیار خوب" است و نیازی به نگرانی بابت تندرستی وی نیست.

 

این صدر اعظم آلمان، تاکنون سابقه بیماری خاصی نداشته است و این باعث شده است که خیلی‌ها درخصوص بروز این مشکل به گمانه‌زنی بپردازند.

گمانه‌زنی‌هایی نیز مبنی بر مجبور شدن وی به کناره‌گیری از مقامش قبل از تاریخ مقرر وجود دارد؛ مرکل گفته است که در انتخابات سال ۲۰۲۱ که طی آن دوران صدارتش پایان می‌یابد، شرکت نخواهد کرد؛ وی از سال ۲۰۰۵، برای چهار دوره متوالی صدر اعظم آلمان بوده است.

نظرسنجی دیگری نیز نشان داده است که ۵۹ درصد مردم آلمان، این موضوع را یک مسئله "شخصی" عنوان می‌کنند و ۳۴ درصد آن‌ها معتقدند که این موضوع به منافع عمومی ربط دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.