محمود فرازنده، در مورد دیدار اخیرش با " ماگوئل برگر" رئیس آلمانی سازوکار اینستکس گفت : در این دیدار علاوه بر تلاش جهت تسریع انجام معاملات تجاری با استفاده از اینستکس موضوع برطرف نمودن موانع تحمیلی بر توسعه همکاری در بخش های مختلف صنعت و اقتصاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 این دیپلمات ارشد ایرانی در برلین تصریح کرد: آلمان علاقه‌مند به حفظ برجام وتوسعه روابط اقتصادی خود با ایران می باشد و در پی راه‌های مختلف برای تحقق این امر است.

 به گزارش ایسنا،روز گذشته رئیس آلمانی اینستکس اعلام کرد که در دیدارش با سفیر ایران در برلین درباره سازوکار مالی اروپا و روابط اقتصادی دو جانبه رایزنی کرده است.

" ماگوئل برگر"  با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارش با محمود فرازنده سفیر ایران در برلین خبر داده بود .

وی در این پیام نوشت: در دیدار با محمود فرازنده سفیر ایران درباره اینستکس و روابط اقتصادی دو جانبه بحث و رایزنی کردیم.

 پس از آنکه آمریکا سال گذشته توافق هسته‌ای را نقض کرد و به‌طور یک‌جانبه از آن خارج شد، اروپایی‌ها با راه‌اندازی یک سازوکار مالی ویژه با ایران در تلاشند تا علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران راه تجارت با تهران را به‌ویژه در حوزه تامین غذا و دارو حفظ کنند. اینستکس نام این ابزار مالی اروپاست.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تاکید بر اینکه ایران طی ۱۴ ماه گذشته پس از خروج آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید نیمه پر لیوان را در نظر بگیرد و سعی کند که بدون آمریکا، از طریق راه‌اندازی اینستکس و همکاری با چین و روسیه توافق هسته‌ای را حفظ کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.