رییس پلیس آگاهی هرمزگان امروز سه شنبه درباره دستگیری این قاتل متواری به خبرنگاران گفت: در پی وقوع یک‌فقره قتل دختر جوانی (۱۸ ساله) با ضربات چاقو در شهریورماه سال گذشته و متواری شدن قاتل، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ عبدالمجید کرمی افزود: با توجه حساسیت موضوع و در اجرای دستور مقام قضایی تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی برای کشف واقعه انجام شد. در بررسی‌های صورت گرفته و انجام تحقیقات محلی مشخص شد مقتول که از اتباع کشور همسایه است به همراه مادر و برادر خود در بندرعباس زندگی می‌کرد.

این مقام انتظامی اذعان داشت: در این راستا از مادر مقتول درباره موضوع تحقیق شد که گفت دخترم شب گذشته بیرون از منزل بود و حدود ساعت یک بعداز ظهر روز حادثه به منزل آمد که برادرش به نام پرویز علت را از وی جویا شد که بر سر همین موضوع با هم درگیر و پسرم با یک تیغه چاقو خواهرش را کشت و از محل متواری شد.

سرهنگ کرمی یادآورشد: با توجه به فرار متهم به کشور همسایه، دستگیری نامبرده به‌صورت مستمر در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت. با انجام اقدام‌های فنی و اطلاعاتی و با تلاش شبانه‌روزی، پس از گذشت حدود یک‌سال مشخص شد متهم متواری مجدد به کشور بازگشته و با هویت جعلی در بندرعباس ساکن و به‌عنوان کارگر روزمزد در انبارهای اطراف شرکت فولاد و گمرک شهید رجایی مشغول به کار است.

وی ادامه داد: ماموران محل سکونت متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم دستگیر شده در بازجویی پرده از راز جنایت برداشته و با صراحت به ارتکاب قتل خواهر خود با ضربه‌های متعدد چاقو اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان خاطرنشان کرد: در اجرای دستور مقام قضایی متهم با صدور قرار تامین مناسب جهت ادامه تحقیقات در اختیار این پلیس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.