به دنبال تصرف شهر راهبردی "غریان" در حومه طرابلس توسط نیروهای وابسته دولت وفاق ملی، افسران عالی رتبه نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از نزدیک شدن به ساعت صفر برای حمله به طرابلس خبردادند.  فرمانده هان نیروهای دولت وفاق ملی، حمله به طرابلس را یک جنگ روانی دانستند و اعلام کردند: نیروهای دولت وفاق ملی خیلی بیشتر از نیروهای تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر است.

جنگنده های وابسته به نیروهای موسوم به ارتش ملی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر یک بیمارستان صحرایی وابسته به دولت وفاق ملی را در جنوب طرابلس بمباران کردند.

به نوشته تارنمای " الوسط – لیبیا "  وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دولت وقاق ملی اعلام کرد: جنگنده های نیروهای  موسوم به ارتش ملی لیبی بامداد امروز یک بیمارستان صحرایی در محله " سوانی " واقع در جنوب طرابلس را بمباران کردند که در اثر آن یک مددکار درمانی به همراه 3 راننده آمبولانس مجروح شدند.

از چهارم آوریل 2019 که نیروهای وابسته به ژنرال حفتر به طرابلس حمله کرده اند، امدادگران درمانی با آمبولانس های خود موفق شده اند،  بیش از یک هزار مجروح را از مناطق درگیری واقع در حومه طرابلس به مراکز درمانی انتقال و جان آنها را نجات دهند.

براساس مقررات بین المللی،  طرف های متخاصم در جنگ نباید مراکز درمانی ،  آمبولانس ها و نیروهای امدادگر را هدف حملات خود قرار دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.