در قطعنامه شورای امنیت که روز دوشنبه با اجماع به تصویب رسید بار دیگر بر اتحاد، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید شده و آمده است همچنان از توافقنامه سوئد که بین دو طرف یمنی به دست آمده است، حمایت می‌کند.

بر این اساس، شورای امنیت سازمان ملل مأموریت این سازمان را در حمایت از توافق الحدیده و حمایت از اجرای توافقنامه مربوط به شهر و بندر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی همچنان که در توافق استکهلم هم تأیید شده است، تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ تمدید می‌کند.

همچنین برای حمایت از اجرای تعهدات دو طرف برای اساس توافق الحدیده، شورای امنیت خواستار همکاری با نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در این کشور و عقب نشینی نیروها شد.

شورای امنیت همچنین خواستار نظارت بر انطباق عملکرد طرف‌ها با آتش بس در استان الحدیده و عقب نشینی نیروهای فی مابین از شهر و بندر الحدیده، سلیف و رأس عیسی شده اند.

در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از مأموران این سازمان خواسته شده است تا در همکاری با طرف‌های یمنی، از امنیت مناطق فوق به وسیله نیروهای امنیتی منطبق با قانون یمن اطمینان حاصل کنند.

همچنین از سازمان ملل خواسته شده است در اجرای توافقنامه الحدیده از سوی همه طرف‌ها، تسهیل و همکاری شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه خود از کشورهای همسایه یمن هم خواسته است تا از تلاش‌های سازمان ملل متحد به عنوان ملزومات اجرای " مأموریت توافق الحدیده " حمایت کنند.

این قطعنامه از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد به صورت ماهانه گزارش پیشرفت اجرای این قطعنامه را به شورای امنیت ارائه دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.