در آستانه سی‌ونهمین سالگرد تأسیس شورای نگهبان، نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان ظهر امروز شنبه ۲۲ تیر با حضور کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان رونمایی شد.

 

همچنین سامانه پیامک خبری شورای نگهبان، به منظور سهولت در دسترسی به اخبار این نهاد برای مسئولان و اصحاب رسانه مرتبط با حوزه خبری شورای نگهبان به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

 

در نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان به آدرس https://www.shora-gc.ir/ بخش‌هایی همچون سامانه جامع نظرات شورای نگهبان از زمان تأسیس تاکنون، صفحه معرفی اعضا، صفحه اخبار انطباق قوانین، صفحه مجزا برای دبیر و سخنگوی شورای نگهبان، اخبار انتخابات و قانون اساسی سایر کشورها در دسترس مخاطبان قرار دارد.

 

در این سایت، همچنین صفحه‌ای برای "دریافت نظرات مخاطبان" در نظر گرفته شده تا مخاطبان بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را به شورای نگهبان منتقل کنند. قرار است که نظرات مخاطبان در آینده نزدیک دسته بندی شده و بررسی شود.

 

همچنین در آستانه سی‌ونهمین سالگرد تأسیس شورای نگهبان و در حاشیه نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان، نمایشگاهی از تاریخچه، ساختار، صلاحیت‌ها و وظایف شورای نگهبان و نحوه بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و تصاویری ناب از تاریخ شورای نگهبان و تصاویر اعتبارنامه‌های رؤسای جمهور پیشین، به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، همزمان با این نشست خبری آئین رونمایی از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به آدرس www.shora-gc.ir نیز انجام و در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از فعالیت‌های شورای نگهبان برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان در توضیح این اقدامات، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که توسط شورای نگهبان انجام شده است راه اندازی سامانه پیامکی برای خبرنگاران بوده است. اقدام دیگر راه اندازی نسخه جدید سایت اطلاع رسانی شورای نگهبان بوده که امروز رونمایی می‌شود.

رضازاده عنوان کرد: در این نسخه جدید علاوه بر سایت اطلاع رسانی، سامانه جامع شورای نگهبان، دسترسی به مشروح گزارشات، متن استفساریه‌ ‌ها، قانون اساسی برخی کشورها، صفحه اخبار انتخابات، صفحه انطباق قوانین، صفحه چندرسانه‌ای و … بارگزاری شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.