PHOTO: SAUDIGAZETTEآمار جدید وزارت دادگستری عربستان سعودی در رابطه با ازدواج و طلاق توجهات را به خود معطوف کرده زیرا بر اساس این آمار، طلاق میان شهروندان عربستان سعودی چند برابر بیشتر از کشورهای مسلمان دیگر اتفاق افتاده است.

طبق گزارش وزارت دادگستری این کشور، در ماه مه ۷۱۱ ازدواج میان شهروندان سعودی انجام گرفت و در همین ماه نیز ۹۰۰ مورد طلاق بین زوج های عربستانی روی داد.

بنابر گزارش اسپوتنیک، در مقایسه، تعداد ازدواج های ثبت شده با یک همسر- بومی یک کشور دیگر(عمدتا جهان عرب) ۲۵۹۶ مورد در برابر تنها ۲۲۸ مورد طلاق بوده است. بیشترین عوامل موثر در افزایش آمار طلاق در عربستان تماشای مسابقه فوتبال توسط همسر، استفاده از شبکه های اجتماعی یا اضافه وزن عنوان شده است.

همچنین روزنامه "سبق" - چاپ عربستان در این باره نوشت: بنابر آمار وزارت دادگستری این کشور، در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۸ هزار مورد طلاق ثبت شده که ۲۸ درصد از کل ۱۵۰ هزار ازدواج در این سال بوده است.

بر اساس این آمار، میانگین طلاق به هفت مورد در هر ساعت رسیده که به طور متوسط بیش از ۱۶۰ مورد طلاق در روز اتفاق افتاده است. همچنین در مقابلِ هر ۱۰ ازدواج، سه طلاق انجام شده یعنی یک سوم ازدواج‌ها در طول سال به طلاق منجر شده است.

در عین حال گزارش‌ها حاکیست که برخی از موارد جدایی‌ها نیز در دادگاه به طور رسمی ثبت نشده است. مقامات این کشور در تلاش برای تشکیل کمیته‌ای برای بررسی علل این رشد آماری بی‌سابقه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.