نجاح الشمری، وزیر دفاع عراقامروز جمعه (۱۴ تیر) دستور داد برای تحقیق در مورد فایل صوتی منتسب به یکی از فرماندهان عراقی که در حال جاسوسی برای سازمان سیا است، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای با اعلام این تصمیم الشمری گفت این کمیته به دستور وزیر دفاع و برای پی‌بردن به حقایق مربوط به انتشار فایل صوتی در یکی از شبکه‌‌های ماهواره‌ای عراق تشکیل شده است.

فایل صوتی منتشر شده که گفته می‌شود متعلق به سرگرد «محمود الفلاحی»، فرمانده عملیات الانبار است. بر اساس این فایل صوتی، این فرمانده عراقی در حال گزارش موقعیت نیروهای ارتش، گروه‌های الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت در جنگ علیه تروریست های داعش است.

وزارت دفاع عراق در بیانیه خود آورده است در راستای تنویر افکار عمومی این کشور و کشف حقایق برای حفظ امنیت کشور دست به تحقیق در این باره می‌زند. فایل صوتی منتشر شده حاوی دو مکالمه تلفنی سرگرد الفلاحی با عنصر سازمان اطلاعات مرکز آمریکا (سیا) است و در دومین مکالمه، جاسوس عراقی سیا از اینکه او موقعیت نیروهای عراقی را در اختیار نیروهای آمریکا قرار می‌دهد تقدیر می‌کند و صحت اطلاعات وی را تأیید می‌کند.

از سال ۲۰۱۴ که نیروهای الحشد الشعبی عراق برای مقابله با داعش تشکیل شد، نیروهای ائتلاف آمریکا به بهانه عملیات اشتباهی، بارها نیروهای ارتش و الحشد الشعبی را هدف قرار داده است که آخرین بار، در کرکوک به نیروهای الحشد حمله کرد و یک نفر را کشت و چند تن دیگر را زخمی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.