عیسی کلانتری روز جمعه در حاشیه بازدید از تالاب آق گل شهرستان ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تالاب های غرب کشور، جنوب غرب، شمال غرب و شمال شرق وضعیتشان خوب است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه احیای تالاب ها دستور اکید رئیس جمهوری است گفت: سازمان محیط زیست و وزارت نیرو طبق مصوبه مجلس در سال ۹۶، موظف به احیا و تامین حق آبه تالاب های کشور هستند.

کلانتری ادامه داد: به همین منظور تا پایان تیر در شورای عالی تالاب ها وضعیت حق آبه تالاب ها تعیین می شود و اهمیت حق آبه تالاب ها به اندازه اهمیت آب کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین بودجه تالاب ها نگرانی وجود ندارد تاکید کرد: امسال وضعیت آبگیری تالاب ها همچون تالاب آق گل ملایر بد نیست، اما باید بهتر این باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ابراز امیدواری کرد: وضعیت آبگیری تالاب آق گل و تالاب های مشابه آن در کشور همیشه خوب باشد، مگر اینکه خشکسالی در حدی باشد که آب در این تالاب ها جاری نباشد.

به گزارش ایرنا، «عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز جمعه به منظور بررسی تامین حق آبه تالاب آق گل ملایر به این شهرستان سفر کرد و در بازدیدی از این تالاب در جریان مسائل، مشکلات و مطالبات این تالاب قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، تالاب آق گل در جنوب شرقی اسلامشهر آق گل از توابع شهرستان ملایر و روستای «توتل» در کنار کوه «کت» در مرز استان های همدان و مرکزی با وسعتی افزون بر ۸۳۰ هکتار واقع شده و یکی از تالاب های مهم کشور و بزرگترین تالاب طبیعی استان همدان است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این تالاب یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان وحشی و کوچ کننده مانند فلامینگو، قو، غاز خاکستری، تنجه، اردک مرمری، اردک سرسبز، مرغ سقا، لک لک و حواصیل به حساب می‌آید.

تالاب آق گل ملایر حد فاصل میان ۲ استان همدان و مرکزی و در شمال شرقی ملایر و در فاصله ‎ ۳۵ کیلومتری این شهر واقع شده است که امسال به دلیل وضعیت خوب بارش ها به طور کامل آبگیری شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.