ولادیمیر پوتین در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریرا دلاسرا که روز پنجشنبه در سایت دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شد، خاطرنشان کرد: حتی صحبت در این باره بی اساس است چرا که در این شرایط مسابقه ای وجود ندارد.

به عقیده وی، در جهانی که از برخی جهات از دوره جنگ سرد بی ثبات تر بنظر می رسد، نظام توافق های خلع سلاح هسته ای بحرانی شده است.
رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه تخریب سیستم امنیت جهانی از خروج یکجانبه واشنگتن از قرارداد محدودیت تسلیحات پدافند موشکی بین روسیه و آمریکا آغاز شد، اظهار کرد: این قرارداد زیربنای کل سیستم کنترل تسلیحات بود.

روسیه برای رفع تحریم ها به دیگران رو نمی زند

پوتین در بخش دیگری از مصاحبه درباره تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا و آمریکا گفت: آنچه که مربوط به لغو تحریم ها می شود بارها گفته ایم باید مبتکران تحریم ها یعنی اتحادیه اروپا در این مسیر گام بردارد.
وی افزود: در آن صورت روسیه می تواند تدابیر متقابل (تحریم های ضدغربی) را لغو کند.
پوتین گفت: امیدواریم که عقل سلیم برتری یابد و اتحادیه اروپا در وهله اول به منافع خود نه توصیه های دیگران توجه کند.

عدم مداخله در امور داخلی اتحادیه اروپا و آمریکا

پوتین در پاسخ به سوالی درخصوص مداخله کشورش در امور کشورهای اروپایی و امریکا گفت: ما هیچگاه در امور داخلی کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان مداخله نکرده ایم.
وی ادامه داد: این موضع اصولی ما است که با مواضع آمریکا و برخی متحدان آن کشور که به عنوان مثال از کودتا در اوکراین در فوریه سال ۲۰۱۴ حمایت کردند تفاوت دارد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: ما علاقه مند به احیای همکاریهای روسیه و اتحادیه اروپا هستیم.

امکان بهبودی روابط روسیه و اوکراین

پوتین امکان بهبودی روابط روسیه و اوکراین را بعید ندانست و گفت: بله این امکان وجود دارد.
رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که اگر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به وعده های انتخاباتی خود عمل کند و وارد تماس های مستقیم با نمایندگان منطقه دونباس در شرق اوکراین شود و از جدایی طلب خواندن آنها خودداری کند، وضع بهبود می یابد.

پوتین در پایان مصاحبه با روزنامه ایتالیایی از توسعه روابط روسیه و ایتالیا استقبال کرد و گفت: ایتالیا از شرکای تجاری اصلی روسیه است و در سال ۲۰۱۸ در مکان پنجم تجارت خارجی روسیه قرار گرفت و بیش از ۵۰۰ شرکت ایتالیایی در روسیه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد که حجم مبادلات بازرگانی روسیه و ایتالیا در سال گذشته به ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.