معصومه ابتکار روز پنجشنبه در مراسم «زمانی برای تو» که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) در ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: در صددیم تا حمایت از کودکان و نوجوانان را با پیگیری حقوق این قشر در مجلس حمایت کنیم تا با درخواست دولت و مجلس این لایحه به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه ایرادات این لایحه از طریق دولت اصلاح شده است، افزود: در آخرین مرحله از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تقاضا داریم تا این لایحه در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب نهایی برسد.

معاون رئیس جمهوری همچنین به دومین لایحه در خصوص ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال (در برخی از نقاط کشور وجود دارد) اشاره کرد و گفت: آمار ازدواج این دختران بسیار اندک است ولی برای این معاونت بسیار مهم است چرا که این لایحه از طریق دولت به کمیسیون فرعی ارسال و به زودی تصمیم نهایی آن گرفته می شود.

ابتکار همچنین به ضرورت توجه به نیازهای دختران در جامعه پرداخت و گفت: سال گذشته ۶۷ هزار معلم مقطع ابتدایی آموزش‌های مربوط به حوزه ورزش و تربیت بدنی را فرا گرفتند و امیدواریم در آینده شاهد پویایی بیشتر تربیت بدنی در مدارس مقطع ابتدایی باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مهارت‌های ارتباطی اظهار کرد: اگر افراد مختلف مهارت‌های ارتباط گرفتن با افراد و گفت و گو را به بهترین نحو ممکن آموزش ببینند، نتیجه این اتفاق را در جامعه خواهیم دید.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: مهارت زندگی برای دختران نیز ضروریست چرا که در کنار درس، آموزش و پرورش نیز نگاه علمی به مهارت زندگی برای دختران مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.