به‌گزارش خبرگزاری رویترز، آلفابت، شرکت مادر گوگل در بیانه‌ای اعلام کرده قصد دارد به‌کمک کابل ارتباطی زیردریایی اتصال جدیدی از اروپا به آفریقا ایجاد کند. این پروژه که اکویانو (Equiano) نام گرفته، به گوگل کمک خواهد کرد زیرساخت‌های محاسبات ابری خود را قدرت بیشتری ببخشد. منابع مالی اکویانو را به‌طورکامل گوگل تأمین خواهد کرد و این سومین کابل ارتباطی خصوصی بین‌المللی است که این شرکت مشهور ساخته می‌شود.

این غول موتورهای جست‌وجو در سه سال گذشته، بیش از ۴۷ میلیارد دلار بری ارتقای فناوری زیرساخت‌های بین‌المللی خود سرمایه‌گذاری کرده است. به‌گفته‌ی گوگل، اکویانو چهاردهمین سرمایه‌گذاری شرکت در کابل‌های ارتباطی زیردریایی است.

گوگل در بلاگ خود اعلام کرد: اکویانو اولین کابل ارتباطی زیردریایی خواهد بود که درعوض سوئیچینگ Wavelength-Level که به‌صورت معمول استفاده می‌شود، از روش سوئیچینگ Fiber-Pair استفاده خواهد کرد.

افزون‌براین، گوگل اعلام کرده در اواخر سال ۲۰۱۸، قراردادی با شرکت Alcatel Submarine Networks برای ساخت این کابل منعقد کرده و اولین مرحله‌ی این پروژه که قرار است آفریقای‌جنوبی را به پرتغال متصل کند، احتمالا در سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

باید اضافه کرد غول دنیای فناوری آوریل (اردیبهشت) امسال پروژه‌ی کیوری (Curie) را به‌پایان رساند. کیوری اولین کابل خصوصی بین‌المللی شرکت بود که شیلی را به لس‌آنجلس متصل می‌کرد. همچنین، گوگل سال قبل اعلام کرد پروژه‌ی کابل زیردریایی اقیانوس اطلس دونات که ایالات متحده را به فرانسه متصل می‌کند و شامل ۶,۶۰۰ کیلومتر کابل در زیر دریا است، قرار است در سال ۲۰۲۰ آماده بهره‌برداری شود. کابل‌های ارتباطی زیردریایی ستون‌ فقرات اینترنت امروزی است و این کابل‌ها نزدیک به ۹۹ درصد از حجم ترافیک جهان را منتقل می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.