به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که اخیرا در دو دیدار رسمی با شخصیت‌های سیاسی کل بدنش دچار لرزش‌های شدید شده بود درباره این موضوع اظهارنظر کرده و گفته است حالش خوب است و فکر نمی‌کند که مشکلی داشته باشد.

صدراعظم آلمان که در اوساکای ژاپن به منظور شرکت در نشست سران گروه ۲۰ به سر می‌برد امروز (شنبه) در حاشیه این نشست در این خصوص به خبرنگاران گفت «این اتفاق فقط یک واکنش ظاهری بوده است و به زودی نیز از میان خواهد رفت».

مرکل در ادامه افزود «چیز خاصی برای گزارش دادن ندارم و حالم خوب است». او با این حال، فاش نکرد که در این رابطه به پزشک مراجعه کرده است یا خیر.

نخستین بار، در ۱۸ ژوئن سال جاری میلادی بود که مرکل هنگام دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور جدید اوکراین بدنش دچار رعشه‌های شدیدی شد. مقامات دفتر او اعلام کردند این حالت به دلیل گرمای هوا و کم‌آبی و به تبع آن تشنگی بوده و پس از نوشیدن آب، مشکل مرکل رفع شده است.

سپس در پنجشنبه گذشته، صدراعظم آلمان حین دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس جمهور آلمان بار دیگر دچار لرزش‌های شدید شد. این بار مقامات دفتر او «دلایل روانشناختی» را دلیل اصلی این اتفاق عنوان کردند.

در دیدار امروز صبح با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ نیز مرکل رفتار غیرطبیعی از خود نشان داد که لنز دوربین‌ها آن را ثبت کرد. او پس از تنظیم ساعت با پوتین، به سمت مخالف صندلی خود حرکت کرد که با اشاره رئیس‌جمهور روسیه برگشت و راه درست به سوی آن طرف میز را پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.