محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهیدان غلامرضا پروانه و مصطفی بهرآبادی در محل مسجد جامع اظهار کرد: در روز شهادت امام صادق (ع) در این مکان مقدس و در شهر شهیدپرور، ولایت‌مدار و سربدار جمع شده‌ایم تا شاهد تشییع پیکر دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس باشیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شهیدان پروانه و بهرآبادی از شهدای مجاهد، دلیر و شجاع در دوران دفاع مقدس هستند که امروز پس از گذشت سال‌ها انتظار به زادگاه خود بازگشته‌اند، مردم انقلابی دیار سربداران یک بار دیگر جمع شده‌اند تا با شهدا، امام شهدا و ارزش‌های انقلابی تجدید بیعت کنند.

وی ادامه داد: پیام شهدای جنگ ۸ سال دفاع مقدس برای ما این است که امروز در ابعاد مختلف زندگی شامل مادی و معنوی مدیون شهدای گرانقدر هستیم.

قالیباف بیان کرد: شک نکنیم احیای مجدد اسلام ناب محمدی (ص) در این زمان و عزت ایران اسلامی را مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هستیم، چراکه آن‌ها تا آخرین قطره خون ایستادگی کرده و جان خود را تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما امنیت و اقتدار ایران را مدیون خانواده معظم شهدا هستیم و مدیون کسانی هستیم که چند سال بیشتر از عمر خودشان نگذشته بود، اما از آغوش گرم پدر خود تا امروز محروم بودند، تصریح کرد: ملت ایران هرگز نباید فراموش کنند که شهدا برای همیشه در تاریخ کشور افتخارآفرینی کرده‌اند، بنابراین، ما باید در باورها و اعتقادات خودمان پافشاری کنیم.

وی مقاومت و تسلیم نشدن را از مهم‌ترین درس‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس به ملت ایران دانست و گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با رمز مقاومت و تسلیم نشدن به پیروزی رسیده‌اند و امروز ما پس از گذشت ۳۰ سال می‌فهمیم که اگر عزت را برای اسلام و مسلمانان می‌خواهیم باید در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

قالیباف افزود: شهدا و جانبازان با مجاهدت و جوانمردی به هویت اسلامی و ایرانی ما کمک کردند و شهدا به کسانی که در گذشته دور و نزدیک ادعای دفاع از ایران اسلامی را داشته‌اند، خاتمه دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهدای ما به فرماندهی امام خمینی (ره) نشان دادند که رزمندگان ما به عنوان مجاهدان خالص خداوند متعال برای دفاع از فرهنگ اسلام و ایران صادقانه به میدان نبرد با دشمن رفته‌اند.

وی با بیان اینکه مستکرین جهان و آمریکا ظالم فهمیده‌اند که ملت ما مبارز و مقاوم است، بیان کرد: هزینه مقاومت در مقابل دشمن کمتر از هزینه تسلیم شدن است، با تسلیم شدن در مقابل دشمن عزت و اقتدار خودمان را از دست داده و در هنگام مقاومت عزت ما ماندگار می‌شود و هزینه کمتری در مقابل دشمن می‌دهیم.

قالیباف تاکید کرد: ملت ایران اسلامی در نبرد با دشمن جان و مال خود را می‌دهند اما هرگز در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن تسلیم نمی‌شوند و ما در مقابل شهدا و جانبازان سر تسلیم فرو می‌آوریم چراکه آن‌ها مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در روز شهادت امام صادق(ع) خاطرات دوران دفاع مقدس در حضور رزمندگان برای ما مرور شد، تاکید کرد: ما بر عهد خودمان با شهدا، جانبازان و ایثارگران بوده و برای همیشه شرمنده امام و شهدا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه طی ماه‌های اخیر دیده‌ایم آمریکای جنایتکار و ظالم برای ملت ایران چنگ و دندان تیز کرده و هر روز به دنبال رجزخوانی است، گفت: اگر با توجه به سنت‌های الهی در مقابل دشمن ایستادگی کنیم، آن‌ها فرو می‌ریزند و می‌دانند که جوانان ایران اسلامی چگونه در دوران دفاع مقدس ایستادگی کرده‌اند.

قالیباف با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه دفاعی و تجهیزاتی، افزود: در زمان انهدام پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکا، چشم‌های قدرت‌های جهان در مقابل موشک‌های زمین به هوا ساخته شده از سوی جوانان خیره ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آمریکا با وجود اهداف شوم هیچ غلطی در مقابل ملت ایران نمی‌کند چراکه کشور ما در دست پرورنده مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است و شهادت طلبی از افتخار جوانان انقلابی ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های ایران اسلامی فقط در حوزه تسلیحاتی و دفاع نیست تصریح کرد: در حوزه اقتصاد ظرفیت‌های خوبی داریم ولی از آن استفاده نمی‌شود و اگر امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌ایم به دلیل نبود سیستم مدیریت کارآمدی در کشور و عدم‌اعتماد به جوانان است.

قالیباف با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایط سخت اقتصادی مادران و پدران این مرز و بوم شرمنده فرزندان خود هستند و نمی‌توانند نیازهای اعضای خانواده را تامین کنند، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس تحریم‌های دشمن کمر مردم را نشکست اما امروزه مشکلات اقتصادی و کاهش درآمد مردم مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: ایران اسلامی در حوزه نفت و گاز با ۱۹.۵ درصد رتبه نخست جهان را دارد و دارای جوان‌ترین و با استعدادترین نیروی انسانی هستیم اما در حوزه اقتصاد موفق نبوده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه در حال حاضر دو عامل سبب شده که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم، بیان کرد: مدیریت و ناکارآمدی سبب شده که وضعیت اقتصادی کشور بدتر از سال‌های گذشته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ضعف دیگر سیستم‌مدیریت کشور بی‌اعتمادی به جوانان توانمند و نخبه است و نتوانسته‌ایم مردم را باور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیر کشور را باور ندارند و به جای توجه به این ظرفیت‌ها و اینکه دل در گرو جوانان داشته باشند به دشمن تمنا دارند.

قالیباف افزود: در عرصه جنگ‌اقتصادی به جای امید به غرب باید امید به خداوند متعال داشته باشیم و در دوران دفاع مقدس با امید به خداوند متعال به پیروزی رسیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اگر با برنامه پنج ساله در کشور این راه را آغاز کنیم با اطمینان اعلام می‌کنم که اقتصاد کشور به آرامش می‌رسد و مشکلات اقتصادی حل‌وفصل شده کشور آماده جهش اقتصادی می‌شود، بیان کرد: مردم و مسؤولان باید دست در دست یکدیگر قرار دهند و با وحدت و همدلی در مسیر شکست دشمن حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن طی چند سال اخیر ضعف ما را شناسایی کرده و آن‌ها به هیچ عنوان به دنبال نبرد با ملت ایران نیستند چراکه فرهنگ جهاد، شهادت و حوادث ضدتروریستی ما را دیده‌اند و می‌دانند ملت ایران در این حوزه‌ها آسیب‌پذیر نیستند.

قالیباف با اشاره به آشنایی آمریکا با برخی نقاط ضعف ایران در حوزه اقتصاد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها حرف از مذاکره با ایران می‌زنند اما هر روز فشار بر روی مردم ما را افزایش می‌دهند، مسائل اقتصادی کشور نباید به هیچ عنوان قربانی مسائل سیاسی شود.

وی بیان کرد: دشمن در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی جنگ روانی به راه انداخته تا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های فارسی زبان ضدانقلاب باورهای جوانان را نسبت به انقلاب تضعیف کند و موج ناامیدی را در جامعه ترویج دهد پس به دروغ‌های بی‌اساس و تهدیدهای دشمن نباید توجه شود و دشمن می‌داند که از در این حوزه ضعف داریم.

قالیباف با تاکید بر مقابله با مفاسد اقتصادی، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید سبب تضعیف روحیه مردم شود و مسؤولان باید بیشتر از گذشته به مقابله با فساد در کشور بپردازند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.