سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند با چاپ داخلی اظهار کرد: در این بخش محموله نخست از سوی چاپخانه دولتی آماده و توزیع شده است و  امیدواریم مسئولان چاپخانه دولتی به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و سازمان ثبت‌ احول نیز بتواند طبق زمان‌بندی انجام شده کارت ملی هوشمند را در اختیار هموطنان قرار دهد.

وی تصریح کرد:  تا به امروز ۴۵میلیون و ۵۰۰هزار کارت  ملی هوشمند صادر شده و در اختیار متقاضیان و هموطنان قرار گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم سایر افرادی که هنوز اقدام به ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود در ارتباط با کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، هر چه زودتر ثبت‌نام کنند و براساس آخرین آمار بین ۸ تا ۱۰میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی در ارتباط با ثبت‌نام و فرآیند اخذ کارت ملی هوشمند نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبار شده‌اند،افزود: این موضوع به دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری اعلام شده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه تمهیداتی برای افرادی که فرآیند ثبت‌نام خود را در ارتباط با اخذ کارت ملی هوشمند کرده‌اند، پیش‌بینی شده است، گفت: در همین زمینه سازمان ثبت احوال برگه‌هایی را به این افراد می‌دهد که این برگه‌ها تا زمان صدور کارت ملی هوشمند به منزله کارت است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه کارت‌های  ملی قدیمی فاقد اعتبار شده‌اند، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از هفته جاری بزودی صدور و توزیع کارت‌‌های ملی هوشمند تولیدات داخل به صورت انبوه آغاز خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.