حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در همایش تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران با بیان اینکه در جنگ برون با شیاطین بسیاری مواجه هستیم، اظهار داشت: امیر نفس بودن یا اسیر نفس شدن مسأله بسیار مهمی است، اگر امیر نفس باشیم برنده‌ایم و اگر اسیر نفس باشیم بازنده‌ایم. 

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند اگر شما در مقابل دین ما بایستید ما در مقابل همه دنیای شما می‌ایستیم. این جنگ اراده‌هاست، یک اراده‌ای که می‌خواهد خدا را در زندگی حاکم کند و یک اراده که می‌خواهد خودخواهی، خودمحوری و استکبار در زندگی بشر حاکم باشد و جبهه حق می‌خواهد در مقابل باطل همیشه ایستادگی کند.

رئیس دستگاه قضا افزود: سخن آن است که ما در کدام جبهه باشیم، روحیه راحت‌طلبی، تن به جنگ ندادن، تماشاگر بودن همیشه بوده مانند جنگ بدر و احد، انسان‌هایی که تسلیم خواسته‌های دشمن و یا اسیر نفس شده‌اند. اما راه‌حل چیست؟ راهی که شهدا به ما آموختند که در مسیر حق پافشاری کنیم. 

وی اضافه کرد: بارها مقام معظم رهبری یک خطبه را به مسأله مذاکره اختصاص دادند و تحلیل‌های بسیاری کردند که مذاکره هیچ سودی ندارد بلکه زیان هم دارد. سخن در این است این اقتداری که امروز طبق تحلیل دنیا بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند مثل کاری که بچه‌های سپاه با پهپاد متجاوز آمریکایی کردند. یکی از درس‌هایی بود که به دشمن دادند. 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: این عزت امروز ما با مذاکره پیدا شد؟ تحلیل مقام معظم رهبری نیز همین است و بارها فرموده‌اند که مذاکره سم است. ما یک امتداد راهبردی داریم دشمن هم یک امتداد راهبردی دارد. امتداد راهبردی دشمن، آل‌خلیفه و آل‌سعود است.

وی افزود: اتفاقی که ما می‌خواستیم افتاد و سوریه از دست دشمنان بیرون آمد. ترامپ می‌خواهد مسأله معامله قرن اتفاق بیفتد و ما می‌خواهیم این اتفاق نیفتد و مطمئناً آنچه که ما می‌خواهیم اتفاق خواهد افتاد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: مثل اجلاسی که الان در منامه دست‌ساخته انگلیسی و آمریکایی‌ها برقرار کردند، گروه‌های فلسطینی در این مسأله با هم اختلاف دارند، حتی گروه فتح هم مخالفت دارد، وزیر خارجه آمریکا گفت معامله قرن به جایی نخواهد رسید و امیدواریم که به آزادی فلسطین منجر شود و مطمئن باشید آنچه اراده الهی است تحقق خواهد یافت. 

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: ما فکر می‌کنیم در این دوره معامله قرن به شکست و به آزادی فلسطین منجر شود. فکر ما در راستای اراده الهی است و آنچه که اراده الهی است اتفاق خواهد افتاد و هدف کسانی که دست‌شان تا مفرغ به خون بی‌گناهان آلوده است به فضل خدا موفق نخواهند شد.

وی اضافه کرد: خداوند وعده کرده هر کسی در مسیر من بیاید و دین من را یاری کند من دست او را می‌گیرم.

رئیس دستگاه قضا خطاب به خانواده شهدا در مورد مسأله معامله قرن، گفت: به شما خانواده شهدا می‌گویم شهید شما آثار خونش برای الان است، باش تا صبح دولتش بدمد. به ما یاد دادند در زیارت اربعین که امام حسین خونش را داد تا از جامعه جهل‌زدایی شود، تمام رسانه‌های دنیا ضد جمهوری اسلامی هستند پس چه شد آن بیداری؟ خداوند به برکت خون شهدا از جامعه و منطقه جهل‌زدایی کرد چنانچه مردم یمن با شکم گرسنه آن‌چنان مقاومت می‌کنند که سعودی‌ها مستأصل شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.