جرد کوشنر داماد و مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا، در گفتگو با فاکس‌نیوز مدعی شد مردم غزه و کرانه باختری از نزدیک طرح معامله قرن را پیگیری می‌کنند و در باره آن بسیار خوشبین هستند.

وی از پاسخ به این سوال که با کدام یک از مقامات غزه یا کرانه باختری در این باره صحبت کرده امتناع کرد و مدعی شد: نظر هر دو قشر سیاسی و مردم عادی را در این مناطق جویا شده‌ایم.

وی افزود: اطمینان داریم با اصرار به اجرای این طرح می‌توانیم چیزهایی که می‌خواهیم به دست بیاوریم.

کوشنر در پاسخ به اینکه آیا رژیم صهیونیستی را برای وضعیت موجود در غزه مسئول می‌داند یا خیر نیز مدعی شد: فکر می‌کنم در برقراری ارتباط دچار وقفه شده‌ایم. اگر حماس تصمیم به بهبود وضعیت مردم غزه بگیرد؛ آمریکا و اسرائیل و همچنین سازمان ملل هم مشارکت می‌کنند. اما فکر نمی‌کنم در زمان فعلی بتوانید اسرائیل را به دلیل دفاع از خود و شهروندانش سرزنش کنید.

وی در پاسخ به اینکه آیا موفقیت در طرح به حل مسائل با ایران کمکی خواهد کرد یا خیر مدعی شد: فکر می‌کنم این موضوع به ایجاد سد مستحکم‌تری در منطقه مبدل شود و این بدترین کابوس ایران خواهد بود.

گفتنی است «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به فاکس‌نیوز، تاکید کرد: بدون صحبت با ما هیچ چیز حل نمی شود و راه‌حل اقتصادی بدون چشم‌انداز سیاسی به جنگ‌های بیشتری در خاورمیانه منجر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.