۳۵ شهید از ۱۵۰ شهید تشییع شده شناسایی شده است که در استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، فارس، قزوین، گیلان، یزد و تهران به خاک سپرده خواهند شد.

استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، تهران، خوزستان، بوشهر، سمنان، میزبان ۱۵۰ شهید خواهند بود.

شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است.

پیکرهای شهدایی که هویت‌شان شناسایی شده است، هفته آینده در سراسر کشور جهت تشییع و خاکسپاری به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد.

هویت پیکرهای مطهر ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های والفجر یک، خیبر، ایذائی والفجر هشت، رمضان، بیت‌المقدس، والفجر ۴، محرم، کربلای پنج و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند؛ شناسایی شد. این شهدای گرانقدر طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین تفحص شده‌اند.

ربیعی: ایرانی ها در برابر هیچ قدرتی سر خم نکرده اند

همچنین ایلنا نوشت:

علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام تازه تفحص شده، ضمن برشمردن ویژگی‌های استقلال‌طلبانه ملت ایران خاطرنشان ساخت: ایرانی‌ها ملتی صبور و مقاوم هستند که هرگز برای حفظ استقلال و عزت خود، در برابر هیچ قدرت بیگانه‌ای سر خم نکرده‌اند و تا پای جان برای حفظ این آب و خاک ایستادگی کرده‌اند.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از گذشت سی و یک سال از پایان جنگ تحمیلی، مردم ایران همچنان از شهدای تازه تفحص شده، استقبال پرشوری دارند، اظهار داشت: در زمان جنگ، مردم به امام خود و سیاستمداران و سیاست‌گذارانشان ایمان و اعتقاد داشتند و می‌دانستند که در این جنگ، ملت ایران و پیشوای ملت، در موضع حق ایستاده‌اند و طرف متجاوز مقابل، در موضع باطل قرار دارد. به همین دلیل با جان و مال خود در این راه برای حفظ استقلال و عزت ایران مردانه با دشمن جنگیدند و امروز نیز مردم می‌دانند که در جنگ اقتصادی با غرب به سردمداری آمریکا، ایران در جایگاه حق قرار دارد؛ زیرا این ایران نبود که زیر مذاکره زد و البته مردم به خوبی می‌دانند که ترامپ به‌رغم ژست مذاکره‌ای که اکنون به خود می‌گیرد، به هیچ وجه به مذاکره اعتقاد ندارد و به دنبال فشار وارد کردن بر ایران و ایرانی‌ست و به همین دلیل در برابر او نیز ایستادگی خواهند کرد.

 سخنگوی هیئت دولت در پایان، ضمن پیش‌بینی تداوم و استمرار این روحیه استقلال‌طلبانه، عزت‌مندانه و میهن‌دوستانه ایرانیان، یادآور شد: اکنون که حدود سی سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، مردم ایران نشان داده‌اند که هرگز از مواضع اصولی خود کوتاه نمی‌آیند و به رغم گلایه‌های معیشتی که دارند، در مواقع حساس، هوشمندانه‌ترین راه ممکن را برای ایستادگی و حفظ استقلال و عزت ایران انتخاب خواهند کرد.

اگر صد سال هم از دفاع مقدس بگذرد مردم عقب‌نشینی نمی‌کنند

محسن حاجی‌میرزایی (دبیر هیئت دولت) نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده، در پاسخ به پرسشی مبتنی بر چرایی استقبال پرشور ملت ایران از شهدا، به رغم گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ، گفت: ملت ایران در طول تاریخ، نشان داده که همواره بر سر مواضع اصولی خود می‌ایستد و این مواضع اصولی مشتمل بر پاسداری از حریم دین اسلام و نیز استقلال میهن است و شهدا نیز، پیشتازان پاسداری از این دو حریم مقدس هستند.

او ادامه داد:  حتی اگر صد سال دیگر نیز از پایان دفاع مقدس زمان سپری شود، ملت ایران هرگز از آرمان استقلال خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و همواره از شهدا به عنوان پرچمداران این مسیر مقدس، استقبال می‌کند و یاد و خاطره و سلوک آنها را هرگز فراموش نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.