خطوط هوایی قطر و برخی شرکت‌های دیگر بین‌المللی اعلام کرده‌اند با وجود تنش‌های موجود در منطقه، کماکان به پرواز از حریم هوایی ایران ادامه می‌دهند.

روز سه‌شنبه دستکم دو پرواز از سوی شرکت هوایی قطری و نیز پروازهایی از سوی شرکت «فلای دبی»، خطوط هوایی پاکستان، خطوط هوایی «آریانا» متعلق به افغانستان و «ایر آستانه» از قزاقستان بر فراز تنگه هرمز صورت گرفت.

به دنبال هشدار هفته گذشته سازمان هواپیمایی فدرال ایالات متحده درباره «ریسک» پرواز بر فراز تنگه هرمز و خلیج فارس، برخی شرکت‌های هوای بین‌المللی نیز دستورالعمل‌های مشابهی صادر کردند. این ماجرا به دنبال ورود یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی ایران و سرنگون شدن آن از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت.

این در حالی است که «سیاوش امیرمکری» مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرده که آسمان ایران بارها از سوی مجامع هوانوردی دنیا به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه به دنیا معرفی شده و در سال‌های قبل آسمان خود را برای عبور پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف از سراسر دنیا باز اعلام کرده و با کنترل تردد هوایی ایمن، مطمئن و کارآمد پایبندی خود به قوانین بین‌المللی را به جهانیان اثبات کرده است.

به گزارش بلومبرگ، شرکت هوایی قطر اعلام کرده که هیچ اظهار نظر سیاسی در این زمینه نمی‌کند.

شرکت فلای دبی نیز اعلام کرده که پروازهایش را بر فراز تنگه هرمز ادامه می‌دهد و مجوز آن از سوی هواپیمایی کشوری امارات صادر شده است. یک سخنگوی «آژانس ایمنی هوانوردی اروپا» نیز گفته که اوضاع را زیر نظر دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.