به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه این سخنان را در جریان کنفرانس ملی مردم فلسطین برای مقابله با "معامله قرن" و محکومیت کنفرانس منامه بحرین در شهر غزه بیان کرد.

این کنفرانس با شعار «همه با هم تا آزادسازی و بازگشت آوارگان فلسطینی" برگزار شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: امروز در لحظه تاریخی سرزمین فلسطین قرار داریم، در همه جا مردم با روشنی تمام، اعلام می‌کنند که فلسطین فروشی نیست.

هنیه ادامه داد: مردم ما امروز در یک جبهه یکسان و در برابر تمامی معامله‌ها (علیه فلسطین) قرار گرفته اند.

این مسئول جنبش مقاومت فلسطین تصریح کرد: مردم فلسطین امروز در مقابل کنفرانس بحرین قرار گرفته اند و دست به یک حماسه جدید و انقلاب سیاسی زده اند، آنها راهبردی که آرمان فلسطین را تهدید می‌کند به خوبی درک کرده اند.

هنیه کنفرانس بحرین را یک کنفرانس سیاسی در پوشش اقتصادی دانست و افزود: بیت المقدس از آن ماست و این جزو سرزمین فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: کنفرانس بحرین تنها برای چراغ سبز نشان دادن به اشغالگران اسرائیلی برای بسط سلطه گریآنان بر کرانه باختری و مقدمه چینی برای عادی سازی روابط کشورهای عربی و تل آویو صورت می‌گیرد.

هنیه معامله قرن و کنفرانس بحرین را برای ملت فلسطین بی اثر دانست و افزود: ملتی که تمامی نقشه‌های (دشمنان) را برهم زده است، توانایی به شکست کشاندن این طرح را دارد.

وی با اعلام آمادگی در خصوص دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر پایان شکاف گروه‌های فلسطینی و ایجاد اتحاد میان آنها تاکید کرد.

هنیه در پایان گفت: اکنون زمان آن است که به شکاف در گروه‌های فلسطینی پایان دهیم و با ایجاد چارچوب یک دولت موقت و متحد، با تمامی چالش‌های پیش روی آرمان فلسطین مقابله کنیم.

نشست دو روزه بحرین در شهر منامه این کشور ساعاتی پیش آغاز به کار کرد. این نشست با عنوان «صلح تا سعادت» فردا (چهارشنبه) ادامه می‌یابد.

این نشست که نقطه آغاز شکل گیری طرح ننگین «معامله قرن» ترامپ در خاورمیانه است، همه گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری را با یکدیگر متحده کرده است و تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی خواستار تحریم آن شده‌اند.

معامله قرن که رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده و «جردکوشنر» داماد او مجری آن است، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانه باختری و بیت‌المقدس به رژیم صهیونیستی است.

بر این اساس قرار است رژیم تل آویو نیز با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت کند و شهر " ابودیس" به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.