بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، به دستور رئیس پلیس پایتخت، برخورد با مأموران ناجا در خصوص حادثه پارک پلیس متوقف شد.

به دنبال بررسی‌های اولیه توسط بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی، دستور قبلی خود را متوقف و اجراء یا تعلیق آن را منوط به پایان تحقیقات کرد.

عصر روز شنبه، یکم تیرماه در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حضور چند نفر دختر و پسر در بوستان پلیس منطقه تهرانپارس و انجام حرکات نامتعارف از سوی آنان، واحد گشت کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شد. در بررسی اولیه مشخص شد ۵ نفر دختر و پسر که فاقد حرکات طبیعی و نرمال و همچنین پوشش مناسب بودند با انجام شوخی‌های سخیف، نامتعارف و به دور از شئونات اخلاقی و عرف جامعه با یکدیگر، موجب جریحه‌دار شدن شهروندان و به دنبال آن نارضایتی و اعتراض دیگر افراد حاضر در پارک شده‌اند.

مأموران پس از حضور در محل، ابتدا ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر این افراد، آنان را به رعایت عفت و هنجارهای اجتماعی دعوت کرده که در مقابل این رفتار مأمور پلیس، یکی از این افراد ضمن ایجاد جوسازی، شروع به فحاشی نسبت به مأموران کرده که در نتیجه این ماجرا (سه پسر و دو نفر دختر) دستگیر و به کلانتری انتقال داده شدند.

سرگرد علی صباحی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، با اعلام این مطلب که در بررسی‌های اولیه مشخص شد این افراد به دلیل مصرف مواد مخدر توهم‌زا، فاقد حالت طبیعی بوده‌اند، اعلام کرده بود: «در این خصوص اقدامات قانونی لازم صورت گرفت.»

در پی این برخورد، معصی علی‌نژاد از کارکنان بخش دیپلماسی عمومی سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا (سیا)، با انتشار یک فیلم تقطیع‌شده از این رخداد که در آن، درگیری فیزیکی مجرمان با مأموران ناجا و در نتیجه بازداشت مجرمان با استفاده از زور به تصویر کشیده شده، باعث ایجاد جنجال رسانه‌ای در شبکه‌های ضدانقلاب علیه نیروی انتظامی شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.