چهل سال پیش در چنین روزی، چهارم تیرماه ۵۸، روزنامه کیهان در صفحه نخست خود با انتشار عکسی از کارلوس، تروریست معروف بین‌المللی و ملقب به شغال آدمکش، تیتر زد: «کارلوس مامور کشتن شاه مخلوع شد»

این روزنامه به نقل از ‌خبرگزاری فرانسه که حاصل گفت‌و‌گو با شیخ صادق خلخالی را منتشر می‌کرد نوشت: ایلیش رامیرز الیاس کارلوس، تروریست اسرارآمیز بین‌المللی، عملیات اعدام شاه سابق ایران را رهبری و هماهنگ می‌کند.

خلخالی به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «چریک‌های ساندنیست و ناسیوتالیست‌های نیکاراگوئه و جمعی از مبارزان ناسیونالیست آمریکای لاتین در این عملیات شرکت دارند.»

خلخالی حاضر نشده بود جزئیات مشارکت کالوس در اعدام احتمالی شاه را فاش کند، اما به خبرگزاری فرانسه گفته بود: تروریست معروف برای اجرای این طرح همکاری می‌کند.

روزنامه کیهان همچنین این خبر را از رادیو کلن نیز نقل کرد. رادیو کلن گفت‌و‌گوی خلخالی را در این رابطه با خبرگزاری رویترز نقل کرد بود. خلخالی در مصاحبه‌ای با رویترز گفته بود که مقامات ایرانی مذاکراتی جهت جلب توجه کارلوس برای انجام این ماموریت به عمل آورده‌اند.

کیهان همچنین به نقل از رادیو کلن درباره کارلوس نوشت: «کارلوس مدتی است که تحت تعقیب پلیس بسیاری از کشورها قرار دارد. آیت‌الله خلخالی چندی پیش جایزه‌ای به مبلغ ۱۴۰ هزار دلار برای کسی تعیین کرد که شاه مخلوع ایران را در مکزیک مورد سوءقصد قرار داده و او را بکشد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.