به گزارش پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، یک دیپلمات سابق آمریکایی امروز سه شنبه اعلام کرد تحریم‌های جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران «یک عمل نمادین» است و واشنگتن را در اعمال فشار بیشتر بر قدرت هسته‌ای ایران ناکام می‌گذارد.

آموس هوچستین، نماینده ویژه آمریکا در امور انرژی بین المللی در دولت باراک اوباما –رئیس جمهور پیشین آمریکا-- در این خصوص گفت: ترامپ در حالی با تحریم مقامات ایرانی دسترسی آن‌ها به منابع مهم مالی را قطع کرده که هیچ حساب بانکی به نام آن‌ها در خارج از ایران ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ممکن است پایان مسیر دیپلماتیک باشد، افزود: واشنگتن در سیاستش در قبال ایران قدم در مسیر خطرناکی گذاشته است.

هوچستین با اشاره به اینکه سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شکست خورده است گفت: چه کار دیگری باید انجام دهیم که بر محاسبات ایران تاثیر بگذارد؟

این دیپلمات سابق آمریکایی ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت آمریکا اظهار داشت نمی‌داند ترامپ با خروج یک جانبه از برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] به دنبال دستیابی به چه چیزی بوده است.

او گفت: اگر اکنون ایرانی‌ها به غنی سازی اورانیوم و افزایش سطوح آن به بالاتر از آنچه در برجام توافق شده بود بازگردند، واشنگتن چه اقدامی در این خصوص می‌تواند انجام دهد؟ در حال حاضر، تحریم‌های آمریکا هیچ هدف مشخصی به جز بازگرداندن ایران به میز مذاکره ندارد. اما در این مذاکره دولت ترامپ به دنبال چیست؟ این مقام آمریکایی معتقد است کشاندن ایران به میز مذاکره باز خوانی برجام به شیوه‌ای دیگر است.

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در آخرین ترفند خود پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی در آب‌های تنگه هرمز، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که این تحریم‌ها برای نخستین بار آیت‌الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و هشت تن از فرماندهان سپاه پاسداران را شامل می‌شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.