بیت‌کوین در ماه‌های اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. در حالی که این ارز دیجیتال در دوازدهم فوریه ۲۰۱۹ (۲۳ بهمن) با قیمت سه هزار و ۵۰۰ دلار مبادله می‌شد، در پایان ماه مارس (هفته دوم فروردین) به چهار هزار دلار رسید. اندکی بعد قیمت بیت‌کوین به پنج هزار و ۱۰۲ دلار صعود و در ماه می (اردیبهشت – خرداد) به روند افزایشی خود ادامه داد؛ تا جایی که در دهم ماه می به شش هزار و ۱۰۰ دلار رسید و تنها دو روز بعد از قله هفت هزار و ۲۵۸ دلار عبور کرد.

در بیستم می این ارز دیجیتال با قیمت هشت هزار و ۲۰۰ دلار مبادله شد. این روند صعودی ادامه یافت و روز گذشته قیمت بیت‌کوین با رشد سه درصدی به ۱۱ هزار و ۱۲۵ دلار رسید. رشد ماهانه این ارز دیجیتال ۳۰ درصد گزارش شده است. قیمت بیت‌کوین در حال حاضر، ۴۵ درصد کمتر از بالاترین سطح آن است. در دسامبر سال ۲۰۱۷، قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار رسیده بود.

همچنین ارزان‌ترین بیت‌کوین در اواخر سال ۲۰۱۶ با قیمت سه هزار و ۱۲۶ دلار مبادله شده بود و قیمت امروز این ارز دیجیتال در مقایسه با آن زمان، رشدی بیش از ۲۰۰ درصد داشته است.

فدرال‎رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد، برنامه کاهش نرخ بهره را در ماه جولای (ماه آینده) اعلام خواهد کرد. به عقیده تحلیل‌گران، این تصمیم فدرال‌رزرو که تضعیف دلار را به همراه دارد، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن از جمله ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد.

از دیگر دلایل جذابیت ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران به گفته تحلیل‌گران، اختلافات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و افزایش نااطمینانی‌هاست. ادامه تنش‌ها میان دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان، تضعیف یوان را به همراه داشته و از این رو سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور نیز افزایش یافته است. بخشی از صعود قابل توجه بیت‌کوین هم مربوط به لیبرا، ارز دیجیتال فیس‌بوک است. فیس‌بوک هفته گذشته از پلتفرم ارز مجازی خود به نام لیبرا رونمایی کرد.

این غول سیلیکون‌ولی اعلام کرده که از سال آینده میلادی ارز دیجیتال عرضه خواهد کرد و این اولین گام بزرگ در نقشه‌های فیس‌بوک برای بلاک‌چین است.

به گفته بسیاری از تحلیل‌گران، این ارز دیجیتال فیس‌بوک با دو میلیون کاربر، مسیر را برای مهم‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین به عنوان سرمایه‌گذاری هموار خواهد کرد. چرا که به این ترتیب، فیس‌بوک مخاطبان بیشتری را با ارزهای دیجیتال آشنا می‌کند.

وب‌سایت coinwitch به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال جاری و بلندمدت پرداخته است.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹

بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند تا اواسط سال جاری قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید. به طور کلی، هرچه معاملات بیت‌کوین بیشتر شود، قیمت این ارز دیجیتال هم افزایش خواهد یافت. تعداد کل بیت‌کوین‌هایی که استخراج خواهند شد ۲۱ میلیون است و از این میزان تاکنون ۱۷ میلیون بیت‌کوین استخراج شده است.

بنابراین محدودیت چهار میلیونی برای استخراج بیت‌کوین، آن را ارزشمندتر خواهد کرد. علاوه بر آن، برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تمایل بسیاری برای به‎کارگیری بیت‌کوین در سیستم‌های مالی خود دارند.

بر اساس پیش‌بینی این وب‌سایت، روند نزولی سال ۲۰۱۸ در سال جاری تکرار نخواهد شد و تا پایان سال ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین به ۲۳ هزار و ۴۹۹ دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که نه تنها بیت‎کوین بلکه بازار تمامی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ روند صعودی خواهد داشت. پذیرش این ارز دیجیتال از سوی بیشتر دولت‎ها و بانک‌های مرکزی افزایش می‌یابد و به دنبال آن تقاضا برای بیت‌کوین بیشتر می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، قیمت بیت‌کوین به ۲۵ هزار دلار می‌رسد و تا سه ماهه سوم از قله ۳۰ هزار دلار عبور خواهد کرد. ارزش این ارز دیجیتال تا پایان این سال ۳۳ هزار و ۷۸۸ دلار برآورد شده است.

پیش‎بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵

تا سال ۲۰۲۵، بیت‌کوین توسط افراد بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد که این مساله موجب تقویت این ارز دیجیتال می‌شود.

بسیاری از تحلیل‌گران رشد ۵۴۰ درصدی را طی این دوره برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند و معتقدند، تا پایان سال ۲۰۲۵ قیمت آن از مرز ۵۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.