الشرق الاوسط گزارش داد، یحیی رسول، سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار درباره خروج پیمانکاران آمریکایی یا دیگر افراد از پایگاه هوایی "بلد" صحت ندارند.

وی افزود: ما از پایگاه‌های نظامی در عراق برای تضمین سلامتی نیروهایمان و حفظ امنیت مشاوران و مربیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف حمایت می‌کنیم.

کیون ووکر، مدیر حمایت از نیروهای مرکزی نیروی هوایی آمریکا نیز اعلام کرد که در زمان کنونی طرحی برای خروج افراد از پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین وجود ندارد.

ووکر گفت: ادعاهای غیرقانونی درباره خروج پیمانکاران آمریکایی یا دیگر افراد از پایگاه بلد درست نیستند. همواره امنیت و سلامتی تمامی افراد نیروی هوایی و کسانی که به نیروهای آمریکایی خدمات‌رسانی می‌کنند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی عراقی اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی برای خارج کردن صدها پیمانکار لاکهید مارتین و سالیپورت گلوبال از پایگاه بلد برنامه‌ریزی می‌کنند.

این منابع اعلام کردند که حدود ۴۰۰ پیمانکار نظامی این دو شرکت برای ترک پایگاه بلد به خاطر تهدیدات امنیتی احتمالی آماده می‌شوند.

یک مسؤول نظامی اعلام کرد که ارتش آمریکا به مسؤولان عراقی اعلام کرده که حدود نیمی از کارمندان خود را که تعدادشان به ۸۰۰ تن می‌رسد خارج خواهد کرد.

این مسؤول تأکید کرد که روند خروج حدود ۱۰ روز طول خواهد کشید.

اخیرا دو پایگاه عراقی دیگر نیز که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند در معرض حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.