به گزارش گلوبس، این مقام سعودی که نامش ذکر نشده گفت: عربستان سعودی و کشورهای دیگر آماده سرمایه گذاری هنگفت در معامله قرن هستند که فلسطینی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند.

وی مدعی شد که اگر معامله قرن اجرا شود فلسطینی‌ها به استقلال حقیقی از جمله در زمینه آموزش خوب و اقتصاد نیرومند خواهند رسید.

به ادعای این مقام سعودی با اجرای معامله قرن، فلسطینی‌ها از اتکا به کمک‌های دیگران رها خواهند شد.

این در حالی است که معامله قرن با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی، مقام سعودی در خصوص سفر رسمی یک مقام اسرائیلی به عربستان گفت که گذشت زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان از تکنولوژی اسرائیلی استفاده می‌کند؟ گفت: ما از بهترین فناوری ها که به آن دست یابیم استفاده می‌کنیم.

این در حالی است که منابع آگاه چهارشنبه گذشته فاش کردند که عربستان سعودی برای رصد مخالفان، دستگاه‌های جاسوسی فوق پیشرفته از رژیم صهیونیستی وارد می‌کند.

این مقام سعودی در ادامه افزود: ما با شگفتی به دست آورده‌ای فناوری اسرائیل نگاه می‌کنیم و هدف ما تقلید از آن است.

وی گفت: برای عربستان سعودی، کشورهای خلیج فارس، مصر و اردن زمان جنگ با اسرائیل به سرآمده است و تاریخ فرصت واقعی برای عادی سازی روابط با اسرائیل را فراهم آورده و امیدواریم که اسرائیل از این فرصت استفاده کند.

این مقام سعودی در پایان مدعی شد که مزیت‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار زیاد است.

روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بشدت گسترش یافته است، بویژه این گسترش را در روابط ریاض – تل آویو به وضوح می‌توان مشاهده کرد. نشانه‌های این موضوع در قراردادهای نظامی نمایان است که برجسته‌ترین آن را می‌توان خرید سامانه دفاعی "گنبد آهنین" از رژیم اشغالگر قدس دانست.

روابط عربستان و اسرائیل بهترین روزهای خود را سپری می‌کند، بطوری که "گادی آیزنکوت" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در گفت و گو با روزنامه سعودی "إیلاف" اخیراً از آمادگی تل آویو برای همکاری امنیتی با ریاض برای مقابله با آنچه "نفوذ ایران" ادعا شده است، خبر داد.

مسئولان سعودی و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ میلادی در چارچوب عادی سازی روابط دیدارهای مختلفی با یکدیگر داشتند، بطوری که برخی رسانه‌های صهیونیستی در آن زمان فاش کردند که سرلشکر " احمد عسیری" معاون مستعفی سازمان اطلاعات سعودی و سخنگوی پیشین ائتلاف عربی، چندین بار به مناسبت‌های مختلف به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.