حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خبرنگاران بیان کرد: برنامه افتتاحیه اوقات فراغت تابستان ۹۸ فردا در شهرستان پلدختر افتتاح می‌شود.

وی افزود: قریب به ۲۵ هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد که در سامانه سجا ثبت هستند و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد اعضای کانون‌های مساجد بین ۷ تا ۱۶ سال هستند و این موضوع نشان‌دهنده توجه ویژه به قشر کودکان و نوجوانان است.

ارزانی با بیان اینکه رویکرد ویژه کانون‌های مساجد توجه ویژه به فضای مجازی بوده، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهند که ۵۷ میلیون نفر کاربر اینترنتی در کشور داریم که ۴۶ میلیون نفر عضو فضای مجازی هستند و در نتیجه انجام اقدامات کارهای فرهنگی با استفاده از شیوه‌های نوین در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: سال ۹۷ تمام کانون‌ها و اعضا در سامانع ثبت شده‌اند و امسال برای اولین بار تمام فعالیت‌های کانون‌ها در سامانه ثبت می‌شوند و رتبه‌بندی بر همین اساس انجام می‌شود.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال انتخاب پایتخت فهما( فرهنگ و هنر مساجد ایران) هستیم، افزود: در این راستا یک استان به عنوان استان پایتخت انتخاب شده و پرچم‌دار فرهنگ و هنر مساجد ایران می‌شود و امیدواریم لرستان که در سیل اخیر آسیب شدیدی دیده بتواند ورود پیدا کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه ویژه به افزایش سطح کیفیت کانون‌های مساجد، گفت: سال قبل هزار کانون در کشور راه‌اندازی شده است؛ هر محله‌ای که بالای هزار نفر بوده و مسجد و متقاضی داشته باشد آماده ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری هستیم.

ارزانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال اعتبار خالص برای حوزه روستایی و عشایر هزینه کرده است و شاهد اجرای برنامه‌های مختلفی در این مناطق هستیم و امسال نیز به همین منوال عمل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار کانون‌ فرهنگی مساجد روستایی و عشایری داریم، افزود: اجرای برنامه‌های مختلف نیز در روستاها و مناطق عشایری در دستور کار قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.