علی اصفهانی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با مناسبت هفته قوه قضائیه به بیان آماری از عملکرد دادسرای مرکز استان اصفهان پرداخت و اظهار داشت: از سال ۹۷ ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان یکصد و ۱۱ هزار و ۶۴۳ مورد و خروجی یکصد و سه هزار و ۳۰۴ پرونده بوده است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال ۹۸ ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان ۵۵ هزار و ۷۸۶ پرونده و خروجی از دادسرا در همین مدت ۵۷ هزار و ۱۵۱ پرونده بوده است.

دادستان اصفهان با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از پست‌های قضائی استان اصفهان بلا تصدی است، گفت: از پست‌های مصوب اداری نیز ۵۷ درصد بلا تصدی باقی مانده است.

توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی در تصادفات و سرقت سه اتهام اول استان

وی با اشاره به اینکه توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر در تصادفات و سرقت مستوجب تعزیر سه اتهام اول استان در سال گذشته بوده است، ادامه داد: ضرب و جرح عمدی، تهدید، کلاهبرداری، خیانت در امانت، افترا، تخریب و تحصیل نامشروع یا سوءاستفاده از امتیازات به ترتیب رتبه‌های بعدی جرایم استان را به خود اختصاص می‌دهد.

اصفهانی ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۹۸ نیز به ترتیب توهین به اشخاص عادی، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در تصادفات، ضرب و جرح عمدی، تهدید، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تحصیل نامشروع، تخریب اعتیاد به مواد مخدر ۱۰ اتهام نخست را به خود اختصاص داده است.

جلوگیری از تعطیلی کارخانه پلی اکریل، کاشی نیلو و کاشی اصفهان

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف در باب حقوق عامه و در مورد جلوگیری از تعطیلی کارخانجات اقدامات خوبی در سال ۹۷ انجام شد، ابراز داشت: از آن جمله می‌توان به جلوگیری از تعطیلی کارخانه پلی اکریل، کاشی نیلو و کاشی اصفهان اشاره کرد و سعی کردیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها کارگران این کارخانه‌ها بیکار نشوند هرچند اقدامات بیشتری مورد نیاز است.

دادستان اصفهان با بیان اینکه کاشی اصفهان و نیلو در سال ۹۵ به شکل کامل تعطیل شده بودند که با ورود سرمایه‌گذار جدید مجدداً راه‌اندازی شد، گفت: همچنین هیئت اجرایی در کارخانه پلی اکریل مستقر شده است و یکی دو خط از کارخانه به راه افتاده است.

وی ادامه داد: اقدامات حمایتی دیگر چه از ستاد تسهیل چه اقتصاد مقاومتی انجام شده است تا از تعطیلی این کارخانه جات جلوگیری شود.

اصفهانی تصریح کرد: دستگاه قضائی در سال رونق تولید تلاش خود را به کار می بندند تا از کارخانه جات تولیدی حمایت کامل قضائی داشته باشد و اجازه تعطیلی این کارخانه‌ها و هیچ کارگاه تولیدی را نخواهد داد.

کنترل، نظارت و پایش مجرمان خطرناک

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای کنترل اقدامات مجرمان خطرناک گفت: با تشکیل جلساتی در ارتباط با کنترل، نظارت و پایش این افراد اقدام شده است تا در دوران محکومیت و پس از آزادی این مجرمان تحت کنترل هستند تا نتوانند به اقدامات مجرمانه ادامه دهند.

دادستان اصفهان تاکید کرد: اقدامات خوبی با همکاری نیروی انتظامی انجام شده است و بانک اطلاعاتی این افراد در استان و کل استان قرار است تشکیل شود تا در زمان مورد نیاز سوابق آنها در دسترس باشد و اقدامات نظارتی و قضائی لازم انام شود.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با سگ گردانی در پارک‌ها تاکید کرد: در این خصوص به شهردار اصفهان نامه‌ای را ارسال کردیم تا تابلوهای ممنوعیت ورود سگ به پارک‌ها در شهر نصب شود.

با دور دور کردن خودروها با شدت و مطابق قانون برخورد خواهیم کرد

اصفهانی بیان داشت: همچنین با همکاری پلیس اصفهان با دور دور کردن خودروها با شدت و مطابق قانون برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با آلودگی هوای اصفهان و اقدامات دادستانی در ارتباط با منابع آلاینده مانند معادن گچ سگزی و دیگر منابع آلاینده ابراز داشت: پیشگیری از جرم یکی از وظایف قوه قضائیه است، و در زمینه‌های محیط زیستی میز دادستان از باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم حق ورود دارد.

دادستان اصفهان با تاکید بر اینکه آلودگی هوا دغدغه دادستانی اصفهان است، بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست تاکنون کلی بوده است، در این زمینه دادسرای اصفهان بیشتر در قالب هشدار عمل کرده است و به دستگاه‌های متولی امر هشدارهای لازم را ابلاغ کرده‌ایم.

تاکنون پرونده خاصی در ارتباط با فوت ناشی از آلودگی هوا نداشتیم

وی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص پرونده‌ای تشکیل نداده‌ایم، گفت: اگر بحث‌های کارشناسی منجر به این نتیجه شود که صدمه یا مرگ فردی بر اثر مسائل زیست محیطی بوده است دادسرا مطابق قانون به پرونده رسیدگی خواهد کرد.

اصفهانی تصریح کرد: این گونه موارد خاص نیاز به اقدامات کارشناسی دارد اما چنانچه به واقع چنین امری ثابت شود دادسرا طبق قانون برخورد می‌کند.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده اتفاقات پس از بازی پرسپولیس - سپاهان نیز ابراز داشت: در این ارتباط باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به اتفاقاتی که قبل از برگزاری این بازی در در تهران افتاد، قرار بود بازی برگشت در شهر سوم برگزار شود اما با توجه به تدابیر لازم در نهایت قرار بر اجرای بازی در خود شهر اصفهان شد.

تمهیدات انتظامی و امنیتی لازم درباره بازس پرسپولیس سپاهان انجام شده بود

دادستان اصفهان با بیان اینکه تمهیدات انتظامی و امنیتی لازم در این ارتباط انجام شده بود و این تمهیدات بسیار خوب و مناسب بود، گفت: اتفاق خاصی در داخل ورزشگاه رخ نداد و تمامی وقایع هنگام ورود و خروج از ورزشگاه بود.

وی با اشاره به اینکه متهمان پرونده بازی پرسپولیس - سپاهان دستگیر شده‌اند، تاکید کرد: در حال حاضر پرونده متهمان بازی پرسپولیس - سپاهان در شعبه ۲۱ بازپرسی در دست رسیدگی است و هنور تکمیل نشده است.

اتهام متهمان بازی پرسپولیس - سپاهان محرز نشده است

اصفهانی تاکید کرد: در این ارتباط برخی افراد نیز دستگیر شده‌اند اما اتهام آنها محرز نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط کودک آزاری منجر به فوت در اصفهان تصریح کرد: در هفته گذشته دو مورد کودک آزاری منجر به فوت در استان داشتیم با توجه به انجام بازرسی‌ها از اعلام جزئیات خودداری می‌کنیم.

راه اندازی دو شعبه دادرسی رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان

دادستان اصفهان از راه اندازی دو شعبه دادرسی رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در اصفهان خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.