به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، یک سخنگوی سناتور مارک وارنر، معاون رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا که در این نشست حضور داشته گفت: اگر خلبانهای ما در اوشیانا یا مناطق دیگر مساله خطرات پروازی را به عنوان عوامل مزاحم برای مانورهای تمرینی یا عوامل ایجاد خطر جانی گزارش می‌کنند، سناتور وارنر خواهان پاسخ است و مهم نیست که مساله مربوط به بالنهای هواشناسی باشد یا آدم فضایی های کوچک سبز رنگ یا یک علت کاملا متفاوت. ما نمیتوانیم از خلبانانمان بخواهیم به شکل غیرضروری جانشان را به خطر بیندازند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات نیروی هوایی آمریکا در حالی درباره اشیای پرنده ناشناخته در آسمان ها و مواجهه خلبانان امریکایی با آنها نشست برگزار کردند که به گفته سخنگوی سناتور مارک وارنر، کنگره نسبت به این مساله جدی برخورد می کند چون به امنیت خلبانان امریکایی مربوط می شود.

نخستین بار این پایگاه پلتیکو بود که درباره برگزاری این نشست محرمانه گزارشی را منتشر کرد.

جوزف گرادیشر، سخنگوی معاون امور اطلاع‌رسانی جنگی فرمانده عملیات های نیروی دریایی آمریکا برگزار شدن این نشست را در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان تایید کرد و گفت: مقام‌های نیروی دریایی آمریکا با نمایندگان و مقامهای کنگره نشستی داشتند تا به آنها گزارشی محرمانه درباره تلاشها برای درک و شناسایی این تهدیدها علیه امنیت خلبانان ما ارائه دهند.

وی افزود: این نشستها طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شدند. مقامهای نیروی دریایی به مطلع ساختن اعضا و کارکنان مربوطه در کنگره ادامه خواهند داد اما با توجه به محرمانه بودن این بحث‌ها ما درباره اطلاعات خاصی که در این نشستها مطرح شد اظهار نظر نمی‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.