خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است که بیل اوربن سخنگوی ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا سنتکام حاضر به اظهار نظر درباره این موضوع نشد و تنها تصریح کرد «هیچ عملیات پهپادی امروز بر فراز آسمان ایران صورت نگرفته است.»

 

به گزارش یورونیوز، تنش‌ها میان ایران و امریکا در هفته گذشته با حمله به دو نفتکش در دریای عمان افزایش یافته است، حمله ای که آمریکا ایران را مسئول آن می داند. با این حال تهران دست داشتن در این حملات را رد کرده و آنها را «مشکوک» توصیف کرده است.

 

آمریکا در جریان حمله روز پنجشنبه ۲۳ خرداد به دونفتکش ادعا کرده بود که ایران پیش از این حمله به یک پهپاد آمریکایی با موشک شلیک کرده است. آمریکا گفته بود که آن پهپاد در حال نظارت بر فراز یکی از نفتکش ها بوده که مورد حمله قرار گرفت؛ موشکی که به گزارش آمریکا به هدف اصابت نکرد و در دریا سقوط کرد.

 

افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر باعث افزایش تحرکات دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای نجات برجام شده است.

 

روز چهارشنبه رویترز ادعا کرد که وزرای خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان بزودی برای گفتگو درباره سرنوشت برجام به ایران سفر می کنند. شامگاه چهارشنبه هم رویترز به نقل از یک مقام فرانسوی در دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که امانوئل بن، مشاور ارشد دیپلماتیک امانوئل ماکرون عازم تهران شده است.

 

شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرده است که تهران تعهدات برجامی‌اش را کاهش می دهد و از چند روز دیگر میزان ذخایر اورانیوم ایران از ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر می شود.

 

افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ایران بویژه در حوزه صادرات نفت وضعیت دشواری را برای اقتصاد ایران بوجود آورده است به صورتی که وزیر نفت ایران گفته است «شرایط از زمان جنگ بدتر شده، نمی توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.