علیرضا کاظمی ادامه داد: اگر دانش‌آموزی در مدرسه دچار بی‌انضباطی شده، این امر مربوط به شورای انضباطی مدرسه مذکور خواهد شد، زیرا هر مدرسه‌ای شورای انضباطی دارد که به این مسائل رسیدگی می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: در خصوص عدم ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان باید با مدیر آن مدرسه صحبت کرد، زیرا ممکن است مسائل دیگری موجب عدم ثبت‌نام شده باشد که من و شما از آن بی‌خبریم. با مدیر مربوطه گفت‌وگو به عمل خواهد آمد تا بدانیم به چه دلیل او را ثبت‌نام نکرده و اصلا حق چنین کاری را نداشته است.

کاظمی اشاره کرد: به هر حال ممکن است دانش‌آموزان تخلفاتی داشته باشند، اما مرحله اول پس از انجام تخلفات از سوی دانش‌آموزان تذکر دادن و فراخواندن پدر و مادر آن دانش آموز است، به طور کل من بعید می‌دانم به خاطر چنین موضوعی یک مدیر مدرسه دانش‌آموزان را از مدرسه اخراج کند یا از ثبت‌نام آنها ممانعت به عمل آورد.

او افزود: توصیه می‌کنم والدین به واحد بازرسی و شکایات که مسئول ستاد ثبت‌نام ادارات آموزش و پروش هستند، مراجعه کنند که قطعا از این طریق مشکل‌شان حل می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: این مساله باید با توجه به مصداق‌هایی که وجود دارد از طریق بازرسی و شکایات آموزش و پرورش مورد بررسی قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.