کریم باقری در مورد جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس که دلخوری هواداران این تیم را در پی داشته است، اظهار داشت: در این مورد من اخبار رسانه‌ها را دنبال می‌کنم و صبح امروز (دوشنبه) نیز حرف‌های ایرج عرب را در رادیو شنیدم. به نظر می‌آید همه چیز تا فردا مشخص خواهد شد. باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد. آنچه مشخص است برانکو درخواست جدایی از پرسپولیس را داده و باید به نظر وی احترام گذاشت.

وی در واکنش به این موضوع که باشگاه پرسپولیس بیش از حد در مورد برانکو زمان را از دست داد و شاید زمان زیادی هم صرف آمدن سرمربی جدید شود، عنوان کرد: مدیریت باشگاه با توجه به صحبت‌‌هایی که با برانکو انجام داده بود انتظار داشت او برگردد و همچنان سعی خود را می‌کند اما برانکو خواهان فسخ قرارداد است و باید صبر کرد و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد. در صورتی که تا فردا جدایی برانکو قطعی شود حتماً برای پیدا کردن جانشین برای او از سوی باشگاه اقدام خواهد شد.

مربی پرسپولیس در ارتباط با واکنش تند هواداران در شبکه‌های اجتماعی و تجمع برخی آنها جلوی ساختمان باشگاه در اعتراض به جدایی برانکو از پرسپولیس، خاطرنشان کرد: طبیعی است که چنین جوی را شاهد باشیم از این جهت که برانکو آنقدر در پرسپولیس خوب نتیجه گرفته که هواداران حق دارند بابت رفتن او ناراحت باشند. باید پذیرفت که هر آمدنی رفتنی دارد و برانکو هم حتماً برای تصمیم خود دلایلی دارد. در حال حاضر کاری از دست کسی بر نمی‌آید و باشگاه همه تلاش خود را برای حفظ برانکو انجام می‌دهد.

باقری در پاسخ به این سوال که اگر به او پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس را بدهند خواهد پذیرفت یا نه گفت: نه، من اصلاً خودم را در رده سرمربیگری پرسپولیس نمی‌بینم. در صورت جدایی برانکو، انشاءالله یک مربی خوب را برای جانشینی وی انتخاب خواهند کرد.

وی راجع به اینکه گفته می‌شود اگر قرار باشد جانشین برانکو ایرانی باشد چه کسی بهتر از او؛ تصریح کرد: نه، من در حد و اندازه سرمربیگری تیم بزرگی چون پرسپولیس نیستم و در این چند ساله هم که به عنوان مربی در خدمت پرسپولیسم افتخار بزرگی است.

مربی پرسپولیس در رابطه با اینکه آیا حاضر است به عنوان دستیار کنار مربی ایرانی دیگری کار کند، گفت: من نباید بگویم که با کدام مربی حاضر به همکاری هستم و با کدام گزینه نه، یک فصل از قراردادم با باشگاه باقی مانده و اول باید دید تکلیف برانکو چه می‌شود. هر مربی که جانشین او شد در واقع اختیار تام دارد که دستیارانش را خودش انتخاب کند.

باقری در مورد جدایی احتمالی بازیکنان پرسپولیس از این تیم بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ گفت: تصمیم با خود بازیکنان است که می‌خواهند بمانند یا بروند. سال‌های سال بازیکنان بزرگ زیادی به پرسپولیس آمدند و رفتند اما بزرگی این تیم حفظ شد. هر بازیکنی ماند قدمش روی چشم ما، البته اگر ماندنی شوم. هر بازیکنی باید افتخار کند که پیراهن پرسپولیس را می‌پوشد. اجازه دهید اول تکلیف سرمربیگری تیم مشخص شود و بعد آنهایی که دوست داشتند بمانند و اگر هم دوست دارند، بروند و مشکلی نیست. حق طبیعی‌شان است در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.