دمیتری پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به پرسش‌های متعدد آنان این مطلب را بیان کرد و افزود: همان طور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است ایران بیشترین بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته است و با شفافیت کامل عمل می‌کند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این واقعیت را بارها تأیید کرده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: بازرسی اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارش آن حاکی از این واقعیت است که ایران به طور کامل به تعهدات برعهده گرفته پایبند است.

دیدار پوتین و ترامپ در گروه ۲۰ مفصل نخواهد بود

پسکوف در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص دیدار احتمالی پوتین و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به جی ۲۰ نیز گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما احتمال می‌دهیم سران روسیه وآمریکا در این اجلاس با هم دیدار کنند.

وی با بیان اینکه روسیه تاکنون هیچ درخواستی از طرف مقابل در خصوص برگزاری دیدار دوجانبه دریافت نکرده است، اظهار داشت: احتمالاً سران دو کشور در این اجلاس با هم دیدار می‌کنند اما انتظار نمی‌رود در این دیدار تمام مسائل مورد توجه بررسی شود و دیداری مفصل باشد.

 اظهار بی اطلاعی در خصوص دیدار پوتین با ترزا می

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در خصوص احتمال دیدار پوتین با ترزا می نخست وزیر انگلیس که در آستانه کنار رفتن از قدرت قرار دارد نیز گفت: چیزی در این باره نمی دانم هر چند که ما معتقدیم روابط دو کشور براساس اطلاعات و اسناد نادرست به وضعیت کنونی کشیده شده است.

گفتنی است روابط روسیه و انگلیس نزدیک به دو سال است که به پایین‌ترین سطح خود رسیده است چرا که انگلیس روسیه را متهم به دست داشتن در ترور بیولوژیک سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در یک مکان عمومی در انگلیس می‌کند.

انگلیس در همین رابطه موفق شد حمایت ۳۰ کشور جهان را از خود بدست آورد و نزدیک به ۱۵۰ دیپلمات روس را از حدود ۳۰ کشور جهان اخراج کند.

آمریکا نیز در حمایت از انگلیس یکی از سه کنسولگری باقیمانده روسیه در این کشور را تعطیل کرد تا تعداد کنسولگری‌های روسیه از چهار به دو تنها در طول سه سال کاهش یابد.

روسیه همواره اتهامات انگلیس مبنی بر دست داشتن در ترور ناموفق سرگئی اسکریپال را رد کرده است و خواستار همکاری با انگلیس در تحقیقات ادعایی در این باره شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.