در نامه ارسالی خطاب به «افشین داوری» رئیس فدراسیون والیبال ایران آمده است: بدنبال اظهارات کاملاً ناپسند و ناخوشایند «میشل کوبیاک» کاپیتان تیم ملی لهستان در خصوص مرم ایران در رسانه‌ها، فدراسیون والیبال لهستان در نظر دارد تا به نمایندگی از وی مراتب عذرخواهی خالصانه و فروتنانه خود را بابت این اظهارات ابراز کند.

فدراسیون فوتبال لهستان ضمن احساس تاسف شدید بابت اظهارات وی، اطمینان می‌دهد که این نهاد تحت هیچ شرایطی چنین نگاه متعصبانه و نژادپرستانه ای نداشته و آن را ترویج نمی کند.

فدراسیون والیبال لهستان تاکید کرد که به ارزش‌ها و منشور اخلاقی المپیک مبنی بر منزلت و شان انسانی، هویت ملی و برگزاری بازی جوانمردانه با تمام رقیبان بین المللی از جمله تیم ملی ایران احترام گذاشته و به آن پایبند بوده و هر گونه رفتارهای گستاخانه، نژادپرستانه و هراس انگیزانه ای را قویاً محکوم می‌کند.

در این نامه آمده است: بدنبال این رفتار غیرقابل قبول ورزشکار ما، فدراسیون والیبال لهستان تدابیر سختگیرانه ای را برای جبران گستاخی، بی نزاکتی و بی اخلاقی کوبیاک اتخاذ خواهد کرد. فدراسیون والیبال لهستان ضمن اظهار تأسف عمیق از به وجود آمدن این مسئله، هر گونه اقدام لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه وقایع انجام خواهد داد. امیدواریم تعامل خوبی که سال‌ها ما بین ایران و لهستان برقرار بوده، به زودی به حالت اول بازگردانده شود.

متن کامل نامه عذرخواهی فدراسیون والیبال لهستان از مردم ایران

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.