حجت الاسلام منتظری در رابطه با اظهارات اخیر نزار زاکا، زندانی لبنانی که با آزادی مشروط آزاد شده است، اظهار کرد: اسناد و مدارک موجود است، اگر چنانچه لازم باشد هم اسناد و مدارک کافی در اختیار ما هست هم مصاحبه‌هایی که شده، فیلم‌ها و مستنداتی که وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم که این اقدام ناجوانمردانه را شاهد نباشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: از کسی که با وساطت دولت لبنان و وساطت حزب الله از این فرصت استفاده کرده، بخشی از دوران محکومیت‌اش را اینجا گذرانده، بقیه‌اش را از آزادی مشروط استفاده کرده و به خارج از کشور رفته است امروز به جای تقدیر و تشکر از نظام قضائی و نظام جمهوری اسلامی، بسیار اقدام ناجوانمردانه‌ای می‌بینیم.

منتظری گفت: اگر زاکا بخواهد ادامه دهد دستگاه قضائی هم اسناد و مدارکی را که دارد رو خواهد کرد و بعد معلوم می‌شود که چه کسی دروغ گفته است.

نزار زاکا، زندانی لبنانی- آمریکایی بود که اخیراً با آزادی مشروط او موافقت شد و به لبنان بازگشت.

دادستان کل کشور گفت: پرونده دکتر نجفی شهردار سابق تهران روال قانونی خود را طی می‌کند. حکم این پرونده نیز بعد از طی مراحل قانونی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود نجفی در بند عمومی نیست و به وکلای خود دسترسی ندارد نیز افزود: این پرونده هم مثل همه پرونده‌های دیگر است و متهم ممکن است در بند عمومی باشد یا نباشد به هر حال از نگاه ما این پرونده فرقی با دیگر پرونده‌ها ندارد. پرونده دکتر نجفی در حال طی کردن مراحل قانونی است تا منتهی به رای نهایی شود.

منتظری در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تبادلات قانونی زندانیان بین ایران و دیگر کشورها گفت: جمهوری اسلامی با برخی کشورها معاهداتی در خصوص تبادلات زندانیان دارد که تبادلات در چارچوب همان معاهدات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براساس این معاهدات امضا شده زندانی‌های احتمالی از ایران با زندانیانی که ایران در آنها کشورها دارد، مبادله می‌شوند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار بر علیه جمهوری اسلامی به همراهی قوای سه‌گانه پرداخت و گفت: دستگاه قضایی آمادگی دارد که از دولت و بخش‌های اقتصادی حمایت کند و این مهم را هم با رئیس‌جمهور و هم با وزرای اقتصادی دولت در میان گذاشتیم.

منتظری حمایت از بخش‌های اقتصادی در این شرایط را تکلیف قوه قضایی خواند و خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب بر همین مهم تاکید کردند و ما نیز در حد توان تلاش می‌کنیم که به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان این‌که دشمنان به صراحت از جنگ اقتصادی سخن گفتند ادامه داد: در این شرایط نباید تنها یک قوه به میدان برود و هر سه قوه وظیفه دارند به این میدان جنگ تمام عیار بروند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: البته انتظار ما از مسوولان هم این است که هر جا موانع و مشکلاتی هست به ما منتقل کنند تا هر جایی که نیاز باشد ما هم به یاری آن‌ها بشتابیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.