​نخست وزیر لبنان امروز چهارشنبه پس از دیدار با "میشل عون" رئیس جمهوری این کشور در قصر بعبدا این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رابطه ام با رئیس جمهوری دوستانه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، حریری تاکید کرد هیچ اختلافی در مورد تعیین برخی مناصب وجود ندارد و دغدغه اصلی ما تحقق نتایج عملی و ملموس به نفع مردم است.

اظهارات حریری در حالی است که برخی منابع لبنانی با اشاره به اختلافات داخلی در این کشور از بالا گرفتن اختلاف بین حریری و جبران باسیل وزیر خارجه خبر داده بودند.

بر اساس این منابع اختلاف نخست وزیر و وزیر خارجه به موضوع پناهجویان سوری در لبنان بازمی گردد به این معنی که جبران باسیل بر لزوم بازگشت آنان به کشورشان تاکید دارد و کمیساریای عالی پناهندگان را به جلوگیری از این امر متهم می‌کند.

این اظهارات او انتقاداتی را در داخل به دنبال داشت و برخی آن را فراتر از اختیارات وزیر خارجه دانستند و سعد حریری نیز گفت همه در لبنان در مورد بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان اتفاق نظر داریم و در عین حال تاکید داریم باید بازگشت امن آنان فراهم شود.

پس از آن در روزهای اخیر اخباری مبنی بر دیدار سعد حریری و رئیس جمهور پس از بازگشت حریری از سفر به عربستان وشرکت در نشست مکه منتشر شد.

در این میان حریری دیدار امروز خود با رئیس جمهور را مثبت ارزیابی کرده و از شرایط سخت اقتصادی در لبنان صحبت کرد.

وی با بیان اینکه در اوضاع اقتصادی سختی به سر می بریم و انتظار می‌رود روند امور سروسامان یابد، گفت: من و رئیس جمهور در مورد تسریع کار دولت برای تحقق دستاوردهای مورد نظر توافق داریم.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.