محمدجواد آذری جهرمی در بدو ورود به این استان مورد استقبال بهمن مرادنیا استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حسین خوش اقبال معاون سیاسی استاندار، فردین سعیدی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و جمعی دیگر از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور شرکت در جلسه شورای اداری و رونمایی از طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به این استان سفر کرده است.

وی در سفر خود پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و غبار روبی مزار شهیدان سنندج، از شرکت دانش بنیان کهربا گستر فناوری واقعیت افزوده و تولید پرینترهای سه بعدی، نهادهای توسعه کسب و کارهای حوزه فاوا در پارک علم و فناوری استان بازدید می‌کند.

آذری جهرمی همچنین بعد از بازدید از مجتمع ICT استان کردستان در نشستی با جوانان و مدیران استارت آپ های حوزه فاوا و حضور در صدا و سیما به تشریع فعالیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان می‌پردازد.

در این سفر حسین دهدشتی معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر فاطمی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید فتاحی رئیس عیات مدیره مدیرعامل زیرساخت، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست، مدیران عامل شرکت ارتباطات سیار، ایرانسل و رایتل آذری جهرمی را همراهی می‌کنند.

حمدالله کریمی رئیس مجمع نمایندگان کردستان، سید احسن علوی و سید مهدی فرشادان نمایندگان مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از دیگر همراهان وزیر در این سفر هستند.

آذری جهرمی پنجم خرداد در صفح شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسی از نقشه ایران و خصوص توسعه فعالیت‌های وزارت متبوع خود در خصوص شبکه ملی اطلاعات مورد انتقاد برخی کاربران فضای مجازی کردستانی مبنی بر اقدامات پایین این وزارت خانه در این استان قرار گرفت.

وی همان روز در جواب کاربران کردستانی نوشت: «اولین سفر کاری بعد از ماه رمضان را به کردستان خواهم داشت تا به بهترین شکل به مردم شریف خدمت کنیم. باعث شرمندگی بنده است تاکنون به خوبی به مردم کردستان خدمت نکرده‌ام. برنامه توسعه ارتباطات کردستان را ۶ ماهه انجام خواهیم داد».

اکنون وی ددر خصوص سفر خود بعد از ماه مبارک رمضان به وعده خود عمل کرده و این خوش قولی نویدی در توسعه زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان است.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۴۷ مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه حدود ۱۱۰ درصد است.

ظرفیت و پهنای باند اینترنت این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۱۰، ۷ گیگابایت رشد داشته و از ۶، ۳ گیگابایت در سال ۹۲ به ۱۱۷ گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

استان کردستان با ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب با کرمانشاه و شرق با همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.