غلامرضا کاتب در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) با استناد به ماده ۱۹۷ آئین نامه در تذکری گفت: طبق این نامه حداکثر مدت جلسه رسمی مجلس ۴ ساعت است و جلسه بعدی در همان روز در صورت وجود موارد ضروری و به تشخیص رئیس و تصمیم مجلس برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته مجوزی از نمایندگان برای برگزاری جلسات در شیفت دوم در روزهای سه شنبه گرفته شد. قرار بود این جلسات تا پایان سال ۹۷ برگزار شود اما شاهدیم که همچنان این روال ادامه دارد؛ با این تفاوت که جلسات نوبت دوم از روز سه‌شنبه به روز دوشنبه منتقل شده است.

نماینده گرمسار خاطر نشان کرد: با این اتفاق عملاً جلسات کمیسیون‌های مجلس یک ساعت و نیم شده و سهم مجلس ۱۶ ساعت جلسه دارد و کمیسیون‌ها بی خاصیت شده‌اند. برای جایگاه مجلس حرمت قائل شویم تا مجلس به رسالت خود عمل کند. با این وضعیت مجلس را از کیفیت می‌اندازید.

وی گفت که ۱۵ رئیس کمیسیون نامه‌ای به رئیس مجلس برای برگزار نشدن جلسات در شیفت دوم نوشته‌اند اما هنوز پاسخ به این نامه نداده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس با وارد ندانستن این تذکر گفت: جلسات نوبت بعد از ظهر در ادامه نوبت صبح نیست بلکه یک جلسه مستقل بوده که به تشخیص هیأت رئیسه و اخذ رأی از مجلس برگزار می‌شود و نمایندگان به آن رأی داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.