به گزارش وب‌سایت جروزالم‌ پست، نمایندگان احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی، اتحادیه سوسیال مسیحی، حزب سوسیال دموکرات، چپ، سبزها، و دموکرات‌های آزاد در اقدامی خلاف خواسته آمریکا و لابی‌های صهیونیست، طرح حزب راستگرای افراطی آلترناتیو برای تحریم فعالیت اعضای حزب‌الله لبنان در آلمان را رد کردند.

به نوشته جروزالم‌پست، این اقدام پارلمان آلمان یک هفته پس از آن انجام می‌شود که «شورای مرکزی یهودی‌های آلمان» خواستار ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در آلمان شد.

مایک پمپئو نیز جمعه گذشته از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درخواست کرد دولت این کشور همانند انگلیس، حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند.

انگلیس اوایل سال جاری میلادی، فعالیت های حزب‌الله لبنان را ممنوع و این سازمان را «گروهی تروریستی» اعلام کرد. تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان با استقبال رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا مواجه شده است.

نیلز آنین، وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان در گفتگو با نشریه اشپیگل اعلام کرد تصمیم انگلیس برای اضافه کردن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به فهرست سازمان‌‌های تروریستی، تأثیری بر مواضع برلین در این خصوص نخواهد داشت.

این مقام ارشد آلمان تأکید کرد کشورش علاقه‌مند به حفظ ثبات لبنان است و تصمیم انگلیس تأثیر مستقیمی روی موضع آلمان یا اتحادیه اروپا نخواهد داشت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.