شمار قربانیان حمله نظامی نیروهای سودانی به مخالفان شورای نظامی بار دیگر افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الریاض، کمیته مرکزی پزشکان سودان عصر چهارشنبه گفت که «در حال حاضر تعداد قربانیان حمله به معترضان سودانی به ۱۰۰ نفر رسیده است».

این در حالی است که پیشتر گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ۶۰ نفر در جریان حمله نیروهای امنیتی سودان به مخالفان شورای نظامی انتقالی این کشور بود.

خارطوم پایتخت سودان روز دوشنبه گذشته شاهد اعتراضات خونین مخالفان شورای نظامی بود که این اعتراضات با ورود نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.  

اعتراضات در سودان طی روزهای اخیر پس از آن تشدید شد که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسید.

معترضان خواستار آن هستند که این شورای نظامی قدرت به دولتی مدنی تحویل دهد؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه داده‌اند.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراض‌های مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز با خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.