مصطفی رشیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی اظهار داشت: پس از کشف و دستگیری یک متخلف شکار و صید غیرمجاز ۹ قطعه تیهو به همراه آلات و ادوات صید در شهرستان دشتی، فرد متخلف با شکایت اداره حفاظت محیط زیست حبس شد و طی دادرسی قضایی با توجه به اجرای سیاست‌زدایی قوه قضاییه، در نهایت حکم متخلف صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی افزود: حکم صادره برای متخلف شامل ۱۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در محیط زیست شهرستان دشتی است که حداقل ۳۶ ساعت آن باید در معیت و همراهی محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده باشد تا با حضور در محل با سختی و مشکلات کار و وظیفه قانونی آن‌ها آشنایی پیدا کند.

وی عنوان کرد: همچنین متخلف به تهیه جزوه‌ای از محل زندگی پرنده صیدشده در دو فصل سرد و گرم سال و نحوه زندگی و کوچ آنان که به صورت اجتماعی است، یا اطلاعاتی درباره نوع تغذیه آنان، مدت عمر، بیماری‌های خاص، تأثیر شکار انسان بر انقراض احتمالی نسل پرنده شکار شده محکوم گردید.

رشیدی با اعلام اینکه این دومین حکم قاضی دوست‌دار محیط زیست در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دشتی است، عنوان کرد: لازم می‌دانیم مراتب قدردانی از امین‌الله انصاری، قاضی دوست‌دار محیط زیست را به عمل آوریم و امیدواریم که صدور این‌چنین آرایی بتواند در عرصه عمومی باعث گسترده شدن فرهنگ زیست محیطی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.