به گزارش فاکس نیوز، سندرز اتهام خود علیه ترامپ را در مقاله‌ای برای روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد و در آن نوشت: نامزد ریاست جمهوری شدم، زیرا ما باید ترامپ را شکست دهیم.

سندرز از ترامپ به عنوان خطرناک‌ترین رئیس جمهوری در تاریخ معاصر آمریکا نام برد و افزود: اگر قرار باشد ترامپ را شکست دهیم، باید بر چیزی بیش از شخصیت و سیاستهای واپس گرایانه وی تمرکز کنیم.

وی در ادامه آورد: باید متوجه باشیم که نظام سرمایه داری، ساختار اخلاقی و اقتصادی این کشور را از بین می‌برد و تشویش و نگرانی‌هایی را که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به آن متوسل شد، تعمیق می‌کند.

سندرز یادآور شد که حقیقت ساده این است که منافع بزرگ مالی از کنترل خارج است و ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که در مقابل این مسائل ایستادگی کند.

وی گفت که باید فرهنگ کنونی نظام سرمایه داری که در قالب آن میلیاردرها بر اقتصاد و حیات سیاسی آمریکا کنترل دارند، تغییر کند و دموکراسی آمریکا و ساختار دولت و اقتصاد به نحوی احیا شود که به نفع همگان باشد.

سندرز پیش از این از کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد بررسی‌های اولیه برای استیضاح ترامپ را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه این رئیس جمهوری و هیچ رئیس جمهوری دیگری بالاتر از قانون نیست، گفت: ترامپ باید پاسخگو باشد و کمیته قضائی مجلس نمایندگان باید بررسی سوالات استیضاح را آغاز کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.