متن پیام حسینعلی امیری در این باره به این شرح است:

باسمه تعالی

خداوند متعال تقدیر را بر آن داشته است که نیمه خرداد نقطه عطفی باشد بر انقلابی که حکومت دینداران را احیا نمود و آوازه رسیدن به حکومت جهانی عدل مهدوی را در دل‌ها به نجوا گذاشت. نقطه آغازین این انقلاب را قیامی خونین و عزایی عمومی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ رقم زد و آن شگرفی را که همگان بر آن باور نداشتند با انفاس قدسی خمینی کبیر به ثمر رساند و بنا نهاد.

 

خون‌های پاک و مقدس قائمین ۴۲، بذری را آبیاری نمود که امروز درخت تناور چهل ساله‌ای شده است که به لطف خداوند متعال و امامت امامان آن و پایداری و صبوری و نجابت و ایثار و از خود گذشتگی ملت شریف و بزرگ ایران در جهان به بزرگی و عظمت از آن یاد می‌کنند. نظامی که حتی دشمنان آن در برابر صلابتش سر تعظیم فرود آورده و هرچند برایشان مشکل، اما مجبور به ادای احترام بر آن هستند و کلاه از سر خود برمی‌دارند.

 

نیمه‌های خرداد این مسیر ابتدا با غم و دوری و فراغ است و در ادامه با امید و پیروزی و آغاز فصلی نو مصادف می‌شود. از خاکستر اندوه شهادت عزیزان این خاک سیمرغ انقلابی شیرین و بزرگ بیرون آمد و از فراغ جانکاه بنیانگذار آن زعامتی نوین در فصلی جدید و بر همان محور پاک آغاز گردید.

 

نیمه خرداد هرسال یادآور همه آن اندوه‌ها و تمام آن شگرف‌هاست. ما قیام را از این ایام فرا گرفتیم. صبر در فراغ بهترین عزیزان را در این ایام مشق نمودیم و امید به آینده را با رهنمودهای راهنمایی حکیم در درون خود باور کردیم. امیدی که آغازگر آن، پایانی بر هژمونی جهان تک قطبی بود و این همه امید بخش ملت‌های مظلوم جهان!

 

از این رو بر خود واجب میدانم تا ایام "تا ابد عزای عمومی" ۱۴ و ۱۵ خرداد را به ملت شریف ایران تسلیت گفته و آغاز رهبری حکیم فرزانه، حضرت آیه الله خامنه‌ای را گرامی بدارم.

 

امید به فرداهایی روشن‌تر و موفق‌تر را برای برای ملت بزرگ ایران در ظل توجهات حضرت حق، مسالت دارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.