علیرغم اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم بازگرداندن نظامیان آمریکایی به وطنشان، مقام‌های آمریکایی از اعزام دو واحد نظامی تازه این کشور به کشورهای عراق و افغانستان خبر دادند.

بنا بر نوشته پایگاه آمریکایی «استارز اند استرایپس» که عمدتا اخبار مربوط به ارتش آمریکا را دنبال می‌کند، مقام‌های ارتش آمریکا روز جمعه (دیروز) خبر دادند که ارتش این کشور درصدد اعزام یک واحد نظامی جدید به عراق و همچنین یک واحد نظامی دیگر به افغانستان است.

به گفته این مقام‌های نظامی آمریکایی، قرار است در فصل پاییز پیش رو یک واحد نظامی از مقر پایگاه «فورد هود» ایالت تگزاس به عراق برود تا جایگزین مرکز فرماندهی هفدهم سپاه نیروی هوابرد در نبرد ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش شود.

«مایلز کیگینز» یکی از سخنگویان ارتش آمریکا اعلام کرده که قرار است حدود ۲۵۰ نظامی آمریکایی به مدت یک سال در عراق ماموریت داشته باشند.

همچنین یک واحد نظامی وابسته به ستاد فرماندهی مرکز زرهی اول ارتش آمریکا در پایگاه «فورت بلیس»، نیز پاییز ۲۰۱۹ برای انجام ماموریت به افغانستان اعزام خواهد شد. این واحد نظامی جایگزین ستاد چهارم پیاده نظام ارتش آمریکا می‌شود.

به گفته مقام‌های ارتش آمریکا، حدود ۲۵۰ نظامی برای یک ماموریت حداقل مدت ۹ ماهه به افغانستان می‌روند تا در چارچوب ناتو به فعالیت در این کشور بپردازند.

آمریکا از زمان اشغال افغانستان در سال ۲۰۰۱ تاکنون، در این کشور حضور نظامی داشته و حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان همچنان ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.