آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهارکرد: عده‌ای افراد ناآگاه این روزها می‌گویند باید مشکلات خودمان را حل کنیم نه اینکه بخواهیم به مشکلات دیگر کشورها توجه کرده و قدرت‌های دنیا را علیه خودمان تحریک کنیم.

وی افزود: قدس قبله اول مسلمانان است و همانگونه که ما برای کعبه ارزش قائل هستیم به قدس نیز اهمیت می‌دهیم و مسجد الاقصی را از آن امت اسلامی می‌دانیم. اگر روزی قرار شد مردم فلسطین با آمریکا یا اسرائیل به تفاهم برسند ما دست بردار نیستیم زیرا قدس متعلق به مسلمانان است و باید به جهان اسلام برگردد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ما از مردم فلسطین دفاع و از آنها حمایت می‌کنیم زیرا خداوند در قرآن سرزمین فلسطین را وابسته به قدس معرفی می‌کند و دوماً مردم فلسطین در خط مقدم مبارزه با اسرائیل هستند.

علم الهدی تاکید کرد: برخی می‌گویند ۴۰ سال است که در جمعه‌های ماه رمضان شعار دادیم و اتفاقی رخ نداده و اسرائیلی‌ها هر روز عده بیشتری را می کشند و در پاسخ باید گفت همین روز قدس است که اسرائیل را به این ذلت رسانده است.

وی گفت: روزی که امام خمینی (ره) فرمان دادند راهپیمایی روز قدس برگزار شود تمام جنوب لبنان در تصرف اسرائیل بود و بخشی از پایتخت لبنان را هم این رژیم نامشروع گرفته بود و در این سال‌ها حزب الله لبنان سرزمین خود را پس گرفت و برای اسرائیل به کابوس مرگ تبدیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: روزی جوانان فلسطینی به اسرائیلی‌ها سنگ می‌زدند اما امروز در بازه زمانی چند ساعته چندصد موشک به اسرائیل زده می‌شود و آنها را مستاصل می‌کند. روزی اسرائیل به عنوان کشوری پیشرفته و فناور مطرح بود اما امروز به یکی از منفورترین دولت‌ها در بین مردم جهان شناخته می‌شود و در هر جای دنیا پرچم اسرائیل به آتش کشیده می‌شود.

علم الهدی تاکید کرد: جریان استکبار جهانی امسال تلاش می‌کند با فریب و نیرنگ جنگ با اسرائیل در منطقه را حل کند و برای عملی کردن این نقشه با همکاری آل سعود قرار است منطقه‌ای را به نام فلسطین مشخص کنند که اسلحه و نیروی نظامی نداشته باشد و از آن طرف قدس یهودی سازی شده و همه شهرک‌های صهیونیست‌ها به اسرائیل بپیوندند.

وی تاکید کرد: آنها تلاش می‌کنند قدس را به دست یهودی‌ها بدهند و در آنجا معبد سلیمان ساخته شود و مسجد بودنش را از بین ببرند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند راهپیمایی روز قدس امسال باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.