امیر دریابان علی شمخانی در ارتباط زنده تصویری با اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در غزه گفت: روز قدس که با اهتمام بنیانگذار راحل جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) بنا نهاده شد، روز اسلام و روز تجمیع ظرفیت‌های جهان اسلام برای ندای آزادی فلسطین از چنگ اشغالگران صهیونیست و روز تجدید عهد مقاومت اسلامی برای ادامه مبارزه تا آزادی قدس شریف و ایجاد دولت واحد فلسطین در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این امید و خودباوری را در میان مستضعفان و مظلومان جهان ایجاد کرد که اگر ملتی مصمم باشد و از رهبری الهی و روشن ضمیر برخوردار باشد با دست خالی در برابر مسلح‌ترین رژیم‌ها و وابسته‌ترین آنها به نظام سلطه می‌تواند دست نیافتنی تر ین اهداف را محقق کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیام صدور انقلاب اسلامی بود که نهضت فلسطین را بیش از گذشته بارور کرد و در کنار بعد ملی آنکه تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جریان بود، دارای بعد جهادی هم شد و با ایجاد جریان‌های مقاومت اسلامی بهم پیوستند و با تشکیل رودی خروشان در جبهه‌ای واحد توانستند جنوب لبنان و غزه را از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد کنند.

شمخانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که داعیه نیل تا فرات را داشت اکنون در ضعف و زبونی به سر می‌برد و رو به اضمحلال است، رژیمی که توانسته بود در چند جنگ کلاسیک، بزرگترین ارتش‌های جهان عرب را به شکست بکشاند و در هر جنگ دامنه مناطق تحت اشغالش را توسعه دهد نخستین بار در تاریخ منحوس این رژیم نامشروع در برابر مقاومت اسلامی دچار شکست و عقب نشینی شد.

وی خطاب به نیروهای مقاومت حاضر در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در غزه اظهار داشت: این رژیم اشغالگر در همه جنگ‌های بعدی اعم از ۵۱ روزه، ۳۳ روزه و ۲۲ روزه که خود را وارد معرکه آزمون با مقاومت اسلامی کرد، باز سرافکنده و بازنده، تن به آتش بس داد به گونه‌ای که امروز تاب تحملِ بیش از چند روز را در برابر شما مجاهدان راه حق و فضیلت انسانی ندارد؛ شما توانستید همینه پوشالی این رژیم را بشکنید و گنبد آهنین این رژیم که محصول بالاترین فناوری‌های نظامی بود در برابر موشک‌های شما عاجز ظاهر شد.

شمخانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی که از حمایت بی دریغ شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار برخوردار است، توانست برخی دولت‌های وابسته، مرعوب و فرسوده را زمین گیر و با خود همراه کند اما هیچگاه نتوانسته و نخواهد توانست که اراده پولادین شما را در مسیر مقاومت بشکند.

وی گفت: ۷۱ سال از تولد نطفه نامشروع رژیم صهیونیستی می‌گذرد، رژیمی که کانون ایجاد بحران در منطقه است و همچون غده سرطانی، عزت و کرامت اسلامی و انسانی را نشانه رفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، مساله فلسطین را نه فقط مسأله‌ای فلسطینی، عربی و اسلامی بلکه مسأله‌ای شامل همه اینها و فراتر از آن، مسئله‌ای انسانی دانست و با تاکید بر لزوم مقابله جهان با تهدید این رژیم کودک کش و ضد انسانی، لازمه این مقابله را غلبه رویکرد مقاومت بر رویکرد سازش بیان کرد.

شمخانی تصریح کرد: حلقه خیانتی که برخی کشورهای عربی و اسلامی در طول این ۷ دهه در موضوع فلسطین کرده‌اند وارد عرصه جدیدی تحت عنوان معامله قرن برای نابودی کامل فلسطین شده است.

وی هشدار داد: دولت آمریکا با سوار شدن بر غفلت، وادادگی و خیانت پیشگی برخی کشورهای مزدور در پی آن است که برای همیشه مساله بازگشت آوارگان و تشکیل دولت مستقل فلسطینی را پاک کند و با پول کشورهای عربی و اسلامی، رنج و خون ۷۰ سال ملت فلسطین را پایمال کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش بینی کرد: تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس منامه و اقدامات برخی‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی در چارچوب همین توطئه ننگین معامله قرن است که به دست ملت مقاوم فلسطین شکست خواهد خورد.

شمخانی بار دیگر خطاب به نیروهای مقاومت حاضر در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در غزه تاکید کرد: شما جوانان، مردان و زنان جبهه مقاومت این بار نیز مانند دفعات گذشته این نقشه‌های شوم را نقش بر آب خواهید کرد و با مجاهدتتان بار دیگر ثابت خواهید کرد که سست‌ترین خانه‌ها، خانه عنکبوت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر آزادی کل فلسطین به پایتختی قدس شریف و کوتاه نیامدن از حتی وجبی از خاک فلسطین افزود: همچنان که امام خامنه‌ای فرمودند بدون شک فلسطین از بحر تا نهر و به پایتختی قدس شریف است و در دو دهه آینده چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت.

شمخانی با استناد به این فرموده امام راحل که «تا در جهان ظلم هست است، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» اظهار داشت: طبق دیدگاه امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ما بار دیگر در جمهوری اسلامی بر حمایت از مقاومت به ویژه در فلسطین اشغالی و متوقف نکردن این حمایت به رغم همه سختی‌ها، فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی تاکید می‌کنیم و جمهوری اسلامی حمایت از مجاهدین مقاومت را تکلیف شرعی می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.