دیدار روز گذشته سپاهان - پرسپولیس همانطور که پیش بینی می‌شد حواشی و جنجال‌های زیادی داشت که روی سکوها، نیمکت دو تیم و درون زمین مسابقه به کرات دیده شد و ۹ بار استفاده داور از کارت‌های رنگی و اخراج ۳ بازیکن هم در این میان کارساز نبود.

در همین راستا اسماعیل حسن‌زاده،‌ رئیس کمیته انضباطی در صحبت‌هایی عنوان کرده به زودی و پس از بررسی گزارش و مستندات بازی احکام این بازی را صادر کرده و برخود قاطعی با متخلفان این دیدار خواهد داشت. با اینکه حسن‌زاده از کسی اسم نبرده ولی حدس چند نام احتمالی که مورد بررسی قرار می‌گیرند کار دشواری نیست.

 

بازیکنان

اگرچه داور در جریان بازی کی‌روش استنلی، محمد ایرانپوریان و سروش رفیعی را با کارت قرمز از زمین اخراج کرد ولی بازیکنان خاطی دیگری هم در جمع نفرات دو تیم بودند که تخلف آنها از چشم داور پنهان ماند و حالا با استناد به تصاویر بازی می‌شود در خصوصشان حکم داد. شجاع خلیل‌زاده،‌ سیاوش یزدانی، کمال کامیابی‌نیا و حتی سروش رفیعی و کی‌روش استنلی که از سوی داور اخراج شدند پتانسیل جریمه و محروم شدن بین یک تا چند جلسه از سوی کمته انضباطی را دارند. بوژیدار رادوشوویچ هم از روی نیمکت پرسپولیس اقدام به تحریک سکوها کرد که از چشم داور مسابقه مخفی ماند و احتمالاً در موردش در کمیته انضباطی صحبت می‌شود.

 

کادرفنی

سپردن  اعتراضات و درگیری‌ها از نفر اول کادرفنی تیم‌ها به سایر عوامل و مربیان کاریست که در چند وقت اخیر در فوتبال ما مرسوم شده تا تیغه محرومیت به سرمربی نگیرد. در بازی روز گذشته هم شاهد درگیری عوامل کادرفنی دو تیم بودیم. پانادیچ، تکسیرا، الهویی و چند نفر دیگر از نیمکت دو تیم به مشاجره پرداختند که البته دلیل آن از طریق دوربین‌های تلویزیونی مشخص نبود و باید دید ناظر مسابقه در گزارش چه نوشته است. در این دیدار قلعه‌نویی و برانکو خودشان وارد ماجرا نشدند ولی اعتراضات تند هر دو سرمربی به تصمیمات داوری ممکن است آنها را هم به دردسر بیاندازد.

 

تماشاگران

اتفاقات تلخ بازی مثل همیشه و متاسفانه روی سکوها و بین تماشاگران رخ داد. تعداد زیادی مجروح از این درگیری‌ها بیرون آمد و عده‌ای خسارت جانی و مالی شدیدی را متحمل شدند که بدون شک کمیته انضباطی در خصوص آنها سکوت نخواهد کرد. احتمالا با محرومیت تماشاگران و جریمه نقدی باشگاه‌ها از این بابت مواجه هستیم. خصوصاً سپاهان که هم میزبان بود، هم اکثریت ظرفیت ورزشگاه را در اختیار داشت و هم اینکه به دلیل شکست خوردن این تیم تماشاگرانشان عصبی بوده و انگیزه بیشتری برای اعمال پرخاشگرانه داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.